Sizey Oy

Sizey Oy on Suomen Tekstiili & Muodin kumppanijäsen.

Sizey on espoolainen SaaS-yhtiö ja missiomme on vähentää tuotepalautuksia vaate- ja muotialalla. Tämän teemme tarjoamalla vaatebrändeille mahdollisuuden hallita ja jakaa digitaalisesti tuotteiden kokotietoa jälleenmyyjille, jotka puolestaan voivat tarjota verkkokaupassaan kuluttajille kokosuosituspalvelua. Palvelun avulla kuluttaja löytää omiin mittoihin sopivan vaatekoon ja näin sitoutua vastuullisiin toimijoihin.

Tietoa yrityksestä

Sizey on espoolainen vuonna 2014 perustettu SaaS-yhtiö. Missiomme on vähentää tuotepalautuksia vaate- ja muotialalla sekä pelastaa maapallo. Samalla tarjoamme kuluttajille mahdollisuuden vastuulliseen ostamiseen ja sitoutumisen vastuullisiin toimijoihin.

Tämän teemme tarjoamalla vaatebrändeille mahdollisuuden tallentaa ja jakaa tuotteistaan kokotietoa jälleenmyyjille, jotka puolestaan voivat tarjota verkkokaupassaan kuluttajille kokosuosituspalvelua. Kokosuositus toteutetaan uniikin tuotekoodin (EAN tai vastaava) avulla, jonka metatiedot on tallessa Sizey Portaalissa.

Palvelun avulla kuluttaja voi löytää omiin vartalomittoihinsan sopivimman vaatekoon. Kuluttajalla on mahdollisuus käyttää palvelussa joko tallennettuja digitaalisia mittoja tai testata kokoaan manuaalisesti käyttöliittymässä antamillaan mitoilla.

Kokosuosituspalvelulla on useita hyötyjä vaate- ja muotikaupan eri osapuolille:

  • Brändit voivat käyttää palvelua markkinointitarkoituksiin, korostaen sitä, kuinka tärkeää heille on tarjota asiakkailleen mahdollisuus ostaa oikean kokoisia vaatteita ja näin tehdä vastuullisempia valintoja.
  • Jälleenmyyjät voivat käyttää kokotietoa kohdentaakseen mainontaansa oikein ja kasvattaakseen myyntiään, koska palvelu auttaa myymään enemmän oikean kokoisia vaatteita.
  • Kuluttajille palvelu tuo helppoutta ja mielenrauhaa ostosten tekemiseen, kun he tietävät ostavansa oikean kokoista vaatetta ja välttyvät siten palautuksilta ja vaihdolta. Tämä voi johtaa asiakastyytyväisyyden ja asiakasuskollisuuden kasvuun, ja kuluttajat saattavat suositella palvelua myös muille.

Kokosuosituspalvelu auttaa vähentämään ei-vastuullista kulutusta ja kasvattamaan kestävän kehityksen ajatusta. Tämä on tärkeää brändeille, jotka haluavat olla vastuullisempia ja tehdä ympäristöystävällisempiä valintoja.

Tutustu myös näihin jäsenyrityksiin