Koulutus: Digitaalinen kauppa, osa 2 (myös etänä)

Tapahtuman tiedot

Digitaalisen kaupan murros tarjoaa valtavasti mahdollisuuksia kaikille yrityksille, kokoon ja toimialaan katsomatta – maailma on oikeasti jokaisen yrityksen markkina. Digitaalisen kaupan koulutussarjan tavoitteena on innostaa koulutukseen osallistuvia henkilöitä ja yrityksiä verkkokaupan mahdollisuuksiin sekä tarjota heille konkreettisia eväitä verkkoliiketoiminnan käynnistämiseen ja kehittämiseen.

Suomen Tekstiili & Muoti ry järjestää jäsenyrityksilleen räätälöidyn digitaalisen kaupan koulutussarjan. Koulutusmateriaali on laadittu tekstiili- ja muotialan näkökulma huomioiden ja se sisältää runsaasti alan case-esimerkkejä. Kouluttajana toimii digitaalisen kaupan asiantuntija Leevi Parsama, joka tunnetaan kotimaisen verkkokaupan vahvana vaikuttajana. Hän on henkilökohtaisesti tavannut yli 500 suomalaista verkkokauppaa, joten hän tuntee kotimarkkinan läpikotaisin. Lisäksi hän on tutustunut verkkokauppamarkkinaan USA:ssa, Kiinassa, Venäjällä sekä eri puolilla Eurooppaa.

Rakenteeltaan koulutus on kokonaisuus, jonka osat kytkeytyvät edelliseen osaan. Koulutuksen ensimmäinen osa antaa pohjan koko koulutussarjalle, ja siinä keskitytään markkinamuutoksen ymmärtämiseen, strategisiin asioihin ja oman menestyskonseptin luontiin. Toisen osion keskiössä ovat asiakasymmärrys, markkinointi ja myynti. Kolmannessa osassa käydään läpi operatiivisia asioita eli tuotteet, sisällöt, teknologia sekä tilaus-toimitusprosessi. Suositus on, että samat henkilöt osallistuvat kaikkiin kolmeen osaan. Osallistua voi myös yksittäiseen osaan, mutta on hyvä muistaa, että koko sarja perustuu ensimmäisen osan oppeihin.

Tiistai 22.10.2019, klo 10-15
Osa 2: Asiakashankinta – verkkokaupan myynti ja markkinointi

  • Tuotelähtöisyydestä asiakaskeskeisyyteen
  • Verkkokaupan kaava
  • Missä tapahtuu verkkokaupan myynti?
  • Ostopolun ymmärtäminen ja johtaminen
  • Ostokäyttäytymisen tunnistaminen
  • Tärkeimmät tunnusluvut ja niiden tulkinta
  • Verkkokaupan asiakashankinta
  • Pull ja push ‐asiakkaiden merkittävä ero
  • Verkkokaupan markkinointi on 24/7 reagointia
  • Eri markkinointikanavat, mikä toimii ja mikä ehkä ei
  • Asiakasymmärrys on verkkokaupan tärkein pääoma
  • Miten arvottaa eri asiakkaita?

Paikka: Helsingin keskusta (tarkka paikka ilmoitetaan osallistujille vahvistusviestissä)
Osallistumismaksu: Koulutukset ovat Suomen Tekstiili & Muoti ry:n jäsenille maksuttomia. Koulutuspäivinä käydään omakustanteisella lounaalla.
Ilmoittautuminen: Ilmoittautuminen koulutukseen on päättynyt. Huomaathan, että paikkoja on rajoitetusti ja osallistua voivat vain ST&M:n jäsenyritykset, enintään kaksi osallistujaa/yritys. Koulutussarjan jokaiseen osaan tulee ilmoittautua erikseen.

18.10. jälkeen tulleista peruutuksista perimme 50 euron no show -maksun kulujen kattamiseksi.

Etäosallistuminen: Koulutussarjaan on mahdollista osallistua etänä Skype for Businessin välityksellä (vain jäsenyritykset). Koska koulutussarja on vuorovaikutteinen, suosittelemme tätä mahdollisuutta vain niille, jotka eivät pääse itse fyysisesti paikalle. Ilmoittauduthan etäosallistumiseen tästä linkistä, josta voit ilmoittautua kaikkiin kolmeen osaan.
Saat Skype-kokouksen ohjeet ja linkin muutama päivä ennen tilaisuuksia.

Lisätietoja: Anne Ruokamo