Markkinoinnin ja brändäyksen aamupäivä, osa 1

Tapahtuman tiedot

Miksi konseptointi ja brändäys on tärkeää? Mikä on brändin merkitys muussa kuin kuluttajakaupassa? Mitä vastuullisuudella erottautuminen tänä päivänä vaatii? Kuinka kehität yrityksen myyntityötä?

Tekstiili- ja muotialan kovassa kansainvälisessä kilpailussa taitava konseptointi ja pitkäjänteinen brändityö ovat tärkeämpiä kuin koskaan. Yhä useammin yritys edustaa jotain arvoja ja yritystä edustaa kasvollinen johtaja. Alalla ei pärjää ilman aktiivista myyntityötä, ja siihen moni kaipaa käytännönläheistä opastusta. Suomen Tekstiili & Muoti ry järjestää brändäyksestä ja markkinoinnista koulutussarjan, jossa huomioidaan myös vastuullisuus osana nykyaikaista brändiä.

13.3.2019 Osa 1: Konsepti & brändi (tilaisuus on täynnä, voit tiedustella peruutuspaikkoja Anne Ruokamolta)
Koulutussarjan ensimmäisessä osassa muurataan konseptoinnin ja brändäyksen kivijalka. Opimme perusteet ja kuulemme, kuinka brändiin panostaminen on vaikuttanut positiivisesti yrityksen tulokseen. Käytännönläheiset yritysesimerkit Hakolalta, Kalevala Korulta ja Myssyfarmilta valottavat brändityön ja konseptoinnin merkitystä.

13.3.   OHJELMA

8.30    Rekisteröityminen ja aamupalaa tarjolla

9.00    Tervetuloa

9.05     Mikä on brändi ja miksi sitä pitää rakentaa?
Janne Hänninen, Agency Leroy

9.50     Hakolan tarina – designbrändi Pohjanmaalta maailmalle
Annaleena Hämäläinen, Hakola

10.35    Tauko

10.50   Kyntöpellolta katumuodin kärkeen – konsepti menestyksen perustana
Anna Rauhansuu, Myssyfarmi

11.20    Miten brändi todentaa arvomaailmaansa ja tavoittaa uusia asiakkaita?
Lina Leden, Kalevala Koru

11.50    Yhteenveto

12.00   Tilaisuus päättyy


12.4.2019 Osa 2: Myynti ja markkinointi (omat kanavat, jälleenmyyjät ja B2B)

Koulutussarjan toinen osa pureutuu myyntiin ja markkinointiin. Myyntityön ammattilaiset tarjoavat osallistujille työkalupakillisen vinkkejä oman myyntityön järjestelmälliseen kehittämiseen. Pureudumme erottautumisen ja kilpailuedun merkitykseen sekä kansainväliseen myyntityöhön.

6.6.2019 Osa 3: Myynti ja markkinointi (näkyvyys, sosiaalinen media ja verkkokauppa)
Koulutussarjan kolmannessa osassa keskitymme näkyvyyden lisäämisen sekä myyntiin ja markkinointiin some-maailmassa ja verkkokaupassa. Vahvat arvojohtajat ja markkinoinnin ammattilaiset jakavat parhaat oppinsa siitä, miten pienelläkin budjetilla brändi saadaan lentoon ja kuluttajat valjastettua sen puolestapuhujiksi.

Koulutuspäivien tarkempi ohjelma ja puhujat julkaistaan keväällä 2019.

Ajankohta, osa 1: 13.3.2019 klo 9.00-12.00
Paikka: Helsingin keskusta (tarkka paikka ilmoitetaan osallistujille)
Osallistumismaksu: Koulutukset ovat Suomen Tekstiili & Muoti ry:n jäsenille maksuttomia. Muille koulutuksen hinta on 200 euroa/koulutus tai 500 euroa/koulutussarjan kaikki kolme osaa.

Ilmoittautuminen: Koulutussarjan ensimmäinen osa on täynnä. Voit tiedustella peruutuspaikkoja Anne Ruokamolta ja Satumaija Mäeltä. Huom.! Koulutussarjan jokaiseen osaan tulee ilmoittautua erikseen. Linkit koulutuksen 2. osaan ja 3. osaan.

Paikkoja on rajoitetusti, ja niiden mahdollisesti täyttyessä etusijalla ovat Suomen Tekstiili & Muoti ry:n jäsenyritysten edustajat.
Alle 24 tuntia ennen koulutusta peruutetuista ilmoittautumisista perimme 50 euron no show -maksun kulujen kattamiseksi.

Lisätietoja: Anne Ruokamo ja Satumaija Mäki