Siirtyy myöhempään ajankohtaan: Myynnin tehopäivä: myyminen, kansainvälistyminen ja käytännön kompastuskivet

Tapahtuman tiedot

HUOM. Tämä tilaisuus siirtyy myöhempään ajankohtaan. Liitto suhtautuu koronavirukseen vakavasti, emmekä halua altistaa ketään turhaan tartunnalle. 

***

Suomen Tekstiili & Muoti ry järjestää kevään mittaan useita liiketoiminnan kehittämistä ja kansainvälistä liiketoimintaa tukevia koulutuksia. Huhtikuun koulutuksessa keskitymme myymiseen ja kansainvälistymiseen!

Myyntityön kouluttajana toimii Ivana Helsinkiä menestyksekkäästi maailmalle myynyt Pirjo Suhonen. Hän on vastannut Ivana Helsinki-tuotteiden myynnistä yhteistyössä kansainvälisen myyntiammattilaisten verkoston kanssa ja konsultoi nykyään myös muita yrityksiä.

Iltapäivän yritysesimerkkinä on Aïno, jonka perustajilla on niin ikään pitkä kokemus onnistuneesta myyntityöstä ja jälleenmyyjiä kymmenessä maassa.

OHJELMA

Klo 9.30   Aamiaistarjoilu

Klo 10-12 Myyminen

Koulutuksen avaa osaamisen tuotteistaminen ja se, mitä myydään; tavaraa, palvelua vai molempia. Aamupäivän aiheita ovat myös se, miksi ja miten tuotemerkistä tehdään merkkituote sekä myymisen kohderyhmät: kuka on asiakas, kuka käyttäjä ja kuka päättäjä. Käsittelemme hinnan merkitystä ja sitä, missä myydään. Osallistujat saavat mukaansa menestyneen myyjän muistilistan omaa työtä tukemaan.

Klo 12-13 Lounastauko (omakustanne)

Klo 13-15 Kansainvälistyminen ja kv-myynti

Kysymystä siitä, missä vaiheessa kansainvälistyä, käsitellään resurssien, edellytysten ja tavoitteiden näkökulmasta. Tarkastelemme omaa kilpailuetua ja sen toimivuutta eri markkinoilla, skaalausta ja lokalisointia, sekä sitä, onko kohdeasiakas kansainvälisillä markkinoilla sama kuin kotimaassa. Käymme läpi kansainvälistymisen mallit (B2B-, B2C-, agentti-, jakelija-, lisensointi- ja joint venture-mallit) etuineen ja haittoineen, ja lopuksi pureudumme kansainväliseen markkinointiviestintään.

Klo 15-16 Case Aïno: Käytännön kompastuskivet

Aïnon värikkäitä naistenvaatteita on myyty 90-luvun alusta lähtien. Ainolla on lähes 30 suomalaista jälleenmyyjää ja vientiä yhdeksään maahan – valtavasti käytännön kokemusta onnistuneesta kansainvälisestä myynnistä ja sen käytännöistä. Aïnon perustaja Liisa Kotilainen kertoo omista kokemuksistaan ja jakaa vinkkejä käytännön toteutukseen. Osallistujien toivotaan kertovan ilmoittautumisen yhteydessä, mistä kv-myynnin käytännön asioista tieto olisi timanttia: agenttisopimukset, komissiot, maksuajat, alennuskäytännöt, logistiikka… Kysy, ja Aïno vastaa!

Paikka: Ilmoitetaan osallistujille vahvistusviestissä noin viikko ennen tilaisuutta.
Ilmoittautuminen: Ilmoittaudu koulutukseen viimeistään 13.4.2020 tästä linkistä.
Osallistumismaksu: Koulutus on Suomen Tekstiili & Muoti ry:n jäsenyritysten edustajille maksuton. Muille osallistumismaksu 200 euroa per henkilö. Paikkoja on rajoitetusti ja niiden täyttyessä ovat Suomen Tekstiili & Muoti ry:n jäsenyritykset etusijalla. Alle 3 arkipäivää ennen tilaisuutta tulleista peruutuksista perimme 50 euron no show-maksun tila- ja tarjoilukulujen kattamiseksi.
Lisätietoja: Anne Ruokamo