100 % läpinäkyvyys – haasteet ja mahdollisuudet tekstiilialalla

Tapahtuman tiedot

Tekstiili- ja muotialan tuotantoketjut ovat tyypillisesti pitkiä ja globaaleja. Kuluttajat odottavat yritysten kuitenkin tuntevan tuotteidensa valmistusketjun ja kertovan siitä avoimesti.

Suomen Tekstiili & Muoti ry ja tekstiilituotannon eettisyyden ja läpinäkyvyyden puolesta kampanjoiva Vaatevallankumous kutsuvat alan yritykset keskustelemaan läpinäkyvyyteen liittyvistä haasteista ja mahdollisuuksista.

Keskustelun alustavat inspiroivat alan yritysesimerkit SOK:lta ja Uhana Designilta. Lisäksi osallistujat saavat tuoreen katsauksen kansainvälisen Vaatevallankumouksen vuosittain toteuttaman  Fashion Transparency indexin tuloksista.

Ajankohta: perjantai 26.4.2019 klo 9-11
Paikka: Allas Sea Pool, Smart & Clean Showroom
Osallistumismaksu: Tilaisuus on alan yrityksille maksuton. Paikkoja on rajoitetusta ja alle 24 tuntia ennen tilaisuutta peruutetuista ilmoittautumisista perimme 50 euron no show -maksun.
Ilmoittautuminen: Tilaisuus on täynnä. Peruutuspaikkoja voit tiedustella liiton vastuullisuusasiantuntija Satumaija Mäeltä.

OHJELMA:

8.30 Aamukahvia ja pientä purtavaa tarjolla

9.00 Tervetuloa

9.05 Toimitusketjun hallinta puuvillapellolta ompelimoon – mitä ja miten, ja onko se mahdollista saavuttaa?
Mitä työkaluja S-ryhmä käyttää toimitusketjujen hallintaan ja seurantaan? Ja onko täydellinen läpinäkyvyys ketjuun ja sen hallinta edes mahdollista?
Sanni Martikainen, vastuullisuuspäällikkö, SOK

9.25 Tiedostavan kuluttajan tavoittaminen – kuinka vastata jatkuvasti lisääntyviin vaatimuksiin?
Uhana on viestinyt asiakkailleen avoimesti tuotteidensa valmistusketjusta ja hinnan muodostumisesta sen alkutaipaleelta lähtien. Minkälainen matka on ollut ja kuinka kuluttajien vaatimuksiin vastataan toiminnan kasvaessa?
Pipsa Kämäräinen, korusuunnittelun ja tuotannon vastaava, Uhana Design Oy

9.45 Maailman suurimmat muotibrändit ja läpinäkyvyys
Kuinka paljon maailman suurimmat muotibrändit viestivät omasta tuotantoketjustaan? Tuore Fashion Transparency Index, joka julkaistaan aina Vaatevallankumous-viikolla, auttaa vertaamaan, millaisen lopputuloksen teidän yrityksenne saisi läpinäkyvyydessä maailman suurimpiin brändeihin verrattuna.
Heidi Korva, vastuullisuusviestinnän valmentaja, Communiké

10.05 Round table -keskustelu – Kohti kunnianhimoisia vastuullisuustavoitteita
Osallistujia haastavan sekä ideoita ja ajatuksia herättävän keskustelun tekstiili- ja muotialan läpinäkyvyyteen liittyvistä haasteista ja mahdollisuuksista vetää kestävyys ja muoti -asiantuntija ja Vaatevallankumous-kampanjan vetäjä 2019 Elisa Kärki.

10.50 Yhteenveto

11.00 Tilaisuus päättyy