Tekstiilitreffit: Trendit, megatrendit ja tiedostava kuluttaja

Tapahtuman tiedot

Huom! Ilmoittautuminen on päättynyt ja tapahtuma on täynnä.

Tule kurkistamaan tulevaisuuteen ja kuulemaan, miten megatrendit muokkaavat maailmaa ja kuinka trendit vaikuttavat tekstiili- ja muotialaan. Tekstiilitreffeillä kuulet, kuinka megatrendit kuten ikääntyminen ja ilmastonmuutos vaikuttavat jo nyt suomalaisten tekstiili- ja muotialan yritysten liiketoimintaan. Tilaisuudessa saat myös kiinnostavaa tietoa kulutusvalintojen motiiveista ja vinkkejä ennakoinnista.

OHJELMA

Klo 12.30 Kahvia tarjolla, ohjelma alkaa klo 13

Tervetuloa
Anna-Kaisa Auvinen, toimitusjohtaja, Suomen Tekstiili & Muoti 

Trendit ja megatrendit tekstiili- ja muotialan liiketoiminnassa
Trendianalyytikko ja toimittaja Susanna Björklund, Ennetool
Susanna Björklund on tuleviin trendeihin, muotiin sekä sisustukseen erikoistunut toimittaja, trendianalyytikko ja stailisti. Hän seuraa työkseen megatrendejä ja trendejä ja kertoo, kuinka esimerkiksi ikääntyminen, ilmastonmuutos, jakamistalous ja kaupungistuminen vaikuttavat myös suomalaisten muoti- ja sisustusyritysten toimintaan.

Tiedostava kuluttaja – kulutusvalintojen motiiveista, trendeistä ja ennakoinnista
Insight Specialistit Roosa Luukkanen ja Petra Väänänen, Kuudes Helsinki

Kuudes on pohjoismainen brand design -toimisto, joka on toteuttanut kattavan Tiedostava kuluttaja -tutkimuksen kulutusvalintojen motiiveista. Tutkimusta on tehty vuodesta 2008 lähtien. Tekstiilitreffeillä Kuudennen asiantuntijat kertovat Suomen ja Ruotsin eroista kulutuksen suhteen ja trendien rantautumisesta Suomeen. Saat myös vinkkejä siitä, miten tulevaisuutta voi ennakoida.

Väritrendeistä ja trendiväreistä 
Väri- ja trendikonsultti Tuija Maija Piironen, Suomen Intercolor ICfin

Värit viestivät kulttuurista, taloudesta ja maailmantilanteesta. Kuulet, kuinka Suomen Intercolor ICfin tutkii ja tulkitsee väriin liittyviä ilmiöitä ja työstää näkemyksensä värikartan muotoon.

Alustusten jälkeen on aikaa keskustelulle ja verkostoitumiselle!

Tilaisuus päättyy noin klo 15.00

Tapahtuma on tarkoitettu alan yritysten, kaupan ja median edustajille sekä bloggareille. Osallistujille lähetämme vahvistusviestin noin viikkoa ennen tilaisuutta.

Tapahtuma on maksuton, mutta perumattomasta ilmoittautumisesta laskutamme 30 € kulujen kattamiseksi.