Vastuullisuusviestinnän koulutus

Tapahtuman tiedot

Tekstiili- ja muotialan vastuullisuus, materiaalien alkuperä ja tuotteiden valmistusolosuhteet kiinnostavat yrityksen asiakkaita ja sidosryhmiä yhä enenevässä määrin. Mitä sidosryhmät odottavat? Miten vastuullisuudesta tulisi heille viestiä?

HUOM: Tämä tilaisuus on täynnä. Suuren kysynnän vuoksi järjeståmme Helsingissä myös toisen samanlaisen koulutuspäivän 13.6.2019. Löydät tapahtuman täältä.  

Suomalaiset tekstiili- ja muotialan yritykset ovat perinteisesti rakentaneet toimintansa vastuullisuuden ja vahvojen arvojen pohjalle. Sosiaalinen media ja kuluttajien jatkuvasti kasvaneet odotukset ovat kuitenkin tuoneet vastuullisuustyöhön uusia ulottuvuuksia. Tänä päivänä vastuullisuustyön viestintä on yhtä tärkeää kuin konkreettiset teot ja oman toiminnan kehittäminen.

Liiton vastuullisuusasiantuntija Satumaija Mäki ja viestintäpäällikkö Mari Kamaja järjestävät jäsenille vastuullisuusviestintään keskittyvän hands on -koulutuksen Helsingissä ja Tampereella.

Aamupäivän aikana koulutuksen osallistujat saavat konkreettisia vinkkejä siitä, mitä vastuullisuustyöstä kannattaa viestiä, minkälaisia mittareita vastuullisuusviestinnän tukena tulisi käyttää ja miten välttää pahimmat sudenkuopat. Iltapäivällä Satumaija ja Mari sparraavat yrityksiä niiden vastuullisuussivujen sisällön päivittämisessä tai Q&A:n työstämisessä.

Ajankohta: perjantai 24.5.2019 klo 10-16 (mahdollisuus osallistua myös pelkkään aamupäivän teoriaosuuteen klo 10-12)
Sijainti: Helsingin keskusta (tarkempi paikka vahvistetaan osallistujille)
Osallistumismaksu: Koulutus on liiton jäsenyrityksille maksuton. Paikkoja on rajoitetusti ja alle 24 tuntia ennen tilaisuutta peruutetuista ilmoittautumisista perimme 50 euron no show -maksun.
Ilmoittautuminen: Tilaisuus on täynnä. Helsingissä järjestetään myös toinen vastaava koulutuspäivä 13.6.2019.

OHJELMA:

10.00 Uskottavan vastuullisuusviestinnän ABC
Keskeiset vastuullisuuskysymykset tekstiili- ja muotialalla
Sidosryhmien odotukset ja niihin vastaaminen
Vastuullisuustyön mittarit ja seuranta
Vastuullisuustyön viestintä, sosiaalinen media ja kriisien hallinta

12.00 Tauko & omakustanteinen lounas

13.00 Työpajatyöskentely
Satumaija ja Mari sparraavat yrityskohtaisesti osallistujia verkkosivujen vastuullisuussisällön tai mahdollisesti Q&A:n työstämisessä. Huom! Omat tietokoneet mukaan.

 

Lisätietoja koulutuksesta saat Satumaija Mäeltä ja Mari Kamajalta.