Vientiwebinaarisarja, osa 2: Markkinoille menon strategiat

Tapahtuman tiedot

Miten löytää ja valita vientimarkkinat, mitä markkinoille menon strategioita on ja kuinka johtaa myyntikanavia? Vientiwebinaarisarjassamme saat vastauksia näihin aiheisiin ja pääset myös esittämään omia kysymyksiä. Webinaarisarja on suunnattu niin vientiä aloittaville yrityksille kuin kokeneille tekijöillekin, sillä alustajiemme mukaan ”vaikka olisit valloittanut jo kymmenen markkinaa, et välttämättä tiedä, mikä voi mennä pieleen yhdennellätoista”.

Vientiwebinaarisarjan toisessa osassa pureudumme markkinoille menon strategioihin. Vaatiiko menestys maailmalla omia myyntikonttoreita vai pärjäämmekö myyntikumppaneiden avulla? Tai voisitteko mennä markkinoille muilla keinoin, kuten omalla verkkokaupalla tai muuten digitaalisen markkinoinnin avulla? Luvassa on konkretiaa eri strategioista ja sen pohdinnasta, mikä on omaan tilanteeseen oikea. Käymme läpi myös oman markkinatuntemuksen merkitystä. Saat webinaarista työkaluja siihen, miten valitset omalle yritykselle oikean strategian.

Voit tuoda myös omia kysymyksiäsi käsittelyyn joko ilmoittautumisen yhteydessä tai webinaarin aikana. Käytännön kokemuksia jakavat Palava Globalin perustaja Salla Hänninen ja Asian Insiders -verkoston perustaja Jari Hietala. Lue lisää asiantuntijoista alta!

Huomaa myös sarjan muut osat, joihin kaikkiin ilmoittaudutaan erikseen:

Voit osallistua vain yhteen tai kahteen osaan, mutta suosittelemme koko sarjaan osallistumista.

Ajankohta: Keskiviikko 9.12.2020 klo 9.00-10.30
Ilmoittautuminen: Tiistaihin 8.12.2020 mennessä tästä linkistä

Ilmoittautuneet saavat sähköpostiinsa osallistumislinkin webinaaria edeltävänä päivänä. Huom! Webinaarisarja on suunnattu ainoastaan Suomen Tekstiili & Muoti ry:n jäsenyrityksille. 

Vientiwebinaarisarjan vetäjät:

Salla Hänninen on kansainvälistämistoimisto Palava Globalin perustaja ja toimitusjohtaja, jonka missio on pelastaa suomalainen hyvinvointivaltio viennin avulla. Erityisen tärkeää Sallalle on huolehtia siitä, että pienempien kasvuyritysten resurssit kansainvälistymiseen käytetään mahdollisimman tehokkaasti, sekä siitä, että huipputuotteen lisäksi yrityksillä on maailmanvalloitukseen myös voittava strategia. Vaikka Palava Globalin slogan on ”Kaikkialle paitsi Pohjois-Koreaan”, henkilökohtaisesti Salla on erityisesti viehättynyt englanninkielisestä maailmasta – seuraavaksi muuttokuorma lähtee Irlantiin.

Jari Hietala on Hongkongissa toimivan konsulttiyritys Asia Sales Channels Ltd:n sekä sen ”sisarorganisaatio” Asian Insidersin perustaja ja partneri. Jari on toiminut sekä yritysjohtajana että liikkeenjohdon konsulttina useammassa maassa Euroopassa ja Aasiassa jo vuodesta 1990 lähtien ja ollut auttamassa satoja suomalaisia yrityksiä menestykseen maailman markkinoilla. Jari on erikoistunut kehittämään myyntiä varsinkin erilaisten jakelijoiden, agenttien tai muiden ulkopuolisten myyntikanavien kautta ja noussut tässä teemassa yhdeksi Suomen johtavista asiantuntijoista.

Lisätietoja Anne Ruokamolta.