Webinaari: Amazon tulee, oletko valmis?

Tapahtuman tiedot

Jos ja kun Amazon saapuu Pohjoismaihin, se muuttaa markkinaympäristöä huomattavasti. Tässä Suomen Tekstiili & Muoti ry:n jäsenille tarjottavassa maksuttomassa verkkokoulutuksessa kuulet, mikä muuttuu ja miten yritykset voivat nähin muutoksiin varautua.

OHJELMA

Amazonin mahti ja mahdollisuudet
Toni Kallio, Commerce 8

Maailman merkittävin verkkokauppa Amazon saapuu Pohjoismaihin pian. Tullessaan se muuttaa paikallista liiketoimintaympäristöä ja kuluttajakäyttäytymistä radikaalisti. Toisaalta Amazon tarjoaa myös erinomaisia mahdollisuuksia myynnin lisäämiseen kansainvälisesti. Tekstiilit ja vaatteet ovat Amazonin myydyin kategoria elektroniikan ohella.

Puheenvuorossaan Toni Kallio kertoo mihin Amazon mahti perustuu, mitä Amazonin Pohjoismaihin saapuminen tarkoittaa ja millaisia mahdollisuuksia Amazon tarjoaa suomalaisille tekstiili- ja vaatealan toimijoille.

Toni Kallio on osakas verkkokauppakonsultointiin erikoistuneessa Commerce 8:ssa, joka perustettiin 2018. Commerce 8 mm. auttaa pohjoismaisia brändejä myymään tuotteita Amazonissa suoraan tai jakelijoiden kautta, suojaamaan brändiään Amazonissa ja suunnittelemaan toimintoja Amazonin Pohjoismaihin saapumisen varalle. Commerce 8:lla on toimistot Helsingissä ja Tukholmassa.

Case Vogue: Ensiaskeleet Amazonin maailmassa
Annariikka Kähönen, Nanso Group

Nanso Groupin omistama sukkahousubrändi Vogue on yli 80-vuotiaan historiansa aikana löytänyt tiensä pohjoismaisen naisen juhla- ja arkituotteeksi. Sukkatuotteet on perinteisesti ostettu tavaratalon sukkaosastolta ja erikoisliikkeistä – jakelukanavista, joilla tänäänkin on paikkansa – mutta globaalit jakelukanavia koskevat trendit ulottuvat yhtälailla myös sukkatuotteisiin. Nanso Group on viime vuosien aikana vahvasti uudistanut ja modernisoinut ikonista sukkabrändiään, ja osana tätä kehitystä tarkastellut Vogue-tuotteiden jakeluverkostoja sekä kotimarkkinalla että kansainvälisesti.

Keväällä 2020 Vogue lanseerasi ensimmäiset tuotteensa Amazon.de-myyntialustalla, tahtotilanaan merkin kansainvälistäminen sekä Amazon-verkkojätin toimintatapojen sisäistäminen osaksi yrityksen osaamista. Vogue-merkin avainasiakkaista sekä uusasiakashankinnasta vastaava Annariikka Kähönen kertoo webinaarissa Amazon-projektin ensiaskeleista ja opeista.

Ajankohta: tiistai 19.5.2020 klo 10.00-11.30
Paikka: Webinaariin ilmoittautuneet saavat osallistumislinkin. Webinaarit tallennetaan tilaisuuden jälkeen myös Suomen Tekstiili & Muoti ry:n Extranetiin.
Ilmoittautuminen: Ilmoittaudu viimeistään 18.5.2020 tästä linkistä.
Lisätietoja: Anne Ruokamo