Puhujat

Tulossa on huikea Tekstiilin ja muodin päivä 2020! Tapahtumassa on puhumassa tuttuja kotimaisia kasvoja sekä kansainvälisiä alansa ammattilaisia.  Tapahtuman loput puhujakiinnitykset päivittyvät pian.

Osta lippusi vuoden päätapahtumaan: Tekstiilin ja muodin päivän lippukauppa

Päivän alustava aikataulu:

Minglaa jo aamusta! Aamupala tarjolla klo 9 alkaen.

Klo 10-12 Keynote-seminaari
Klo 13-14.30 sessio 1
klo 15.15-16.45 sessio 2
Klo 17 eteenpäin cocktailtilaisuus

 

Keynote-puhujat

Perttu Pölönen

– keksijä, yrittäjä ja säveltäjä

Perttu Pölönen valaa uskoa siihen, kuinka kaikki on mahdollista silloin kun mikään ei ole varmaa. Tulevaisuuden haasteet vaativat disruptiota – kehitystä joka mullistaa nykyisen. Hän pyrkii ennen kaikkea ravistamaan ennakkoluuloja ja herättämään ajatuksia teknologian tuomista muutoksista. Mitkä teknologiat mullistavat arkemme? Mitä disruptio tarkoittaa? Miltä eksponentiaalinen kasvu tuntuu? Mikä erottaa meidät koneista? Pölönen on energisoiva puhuja, joka auttaa kohtaamaan aikamme suuret sekä teknologiset että yhteiskunnalliset kysymykset. Tarvitsemme inhimillisen vallankumouksen!

Antti Merilehto

– tekoälyn kansanomaistaja, tietokirjailija, AI Strategy Company

Tekoäly – matkaopas johtajalle (2018) kirjan kirjoittaja Antti Merilehto on tehnyt työuran digitaalisen liiketoiminnan parissa, muun muassa Googlen Euroopan pääkonttorilla. Ulkomailla vietettyjen vuosien aikana hän on ehtinyt kartuttaa näkemystään erilaisista markkinoista ja toimialoista sekä kokemusta niin b2b- kuin b2c-asiakkuuksista ja digitaalisen myynnin rakentamisesta.

Miten yritykset voivat datan avulla ymmärtää asiakkaitaan peremmin? Mikä data on olennaista ja mistä sitä kannattaa kerätä? Näihin ja muihin kysymyksiin vastaa Antin puheenvuoro. Mitään ei tarvitse osata tai tietää koneoppimisesta tai tekoälystä ennakkoon.

Kuva © Ilkka Vuorinen

Tiina Alahuhta-Kasko

– toimitusjohtaja, Marimekko Oyj

Tiina Alahuhta-Kasko aloitti designyhtiö Marimekko Oyj:n toimitusjohtajana huhtikuussa 2015. Ennen toimitusjohtajaksi siirtymistään Tiina toimi Marimekon operatiivisena johtajana elokuusta 2014 lähtien ja hoiti myös markkinointijohtajan tehtäviä vuodesta 2011. Tiinan ura yhtiössä alkoi noin 10 vuotta sitten kansainvälisen PR:n parissa. Tiina on valmistunut kauppatieteiden maisteriksi Helsingin kauppakorkeakoulusta, ja lisäksi hän on suorittanut kansainvälisen johtamisen CEMS-maisteritutkinnon Groupe HEC:ssa Pariisissa ja Helsingin kauppakorkeakoulussa.

Mitä muotialan murros ja globaalit megatrendit tarkoittavat Marimekolle?

Tule mukaan tekstiili- ja muotialan vuoden päätapahtumaan!