Weecos vie suomalaista designia New Yorkiin

Designiin ja vastuullisuuteen erikoistunut digitaalinen kauppapaikka Weecos vie syyskuussa New Yorkiin 13 suomalaisbrändiä.

Weecos edustaa New York Design Weekin The House of Finland -tapahtumassa kotimaista, vastuullista designia ja nuoria suunnittelijoita.

– Suomessa on paljon visionäärisiä, rohkeita suunnittelijoita. Missiomme on taistella kertakäyttökulttuuria ja -muotia vastaan sekä tukea pieniäkin merkkejä kansainvälistymään, he ansaitsevat tulla nähdyiksi maailmalla, kertoo Weecosin toimitusjohtaja Hanna Lusila.

New Yorkiin lähtevät Weecosin kanssa Aapiste, Finarte, Jatuli, Kuula + Jylhä, Mine Güngör, MORI Collective, MUKA VA, Nord-T, Nouki, Papu, Shy Vibes Club ja Uhana Design sekä maailman ekologisimman vaatemalliston tehnyt MEM by Paula Malleus.

The House of Finland -tapahtuma on osa suurempaa Finland100NYC-kokonaisuutta, joka järjestetään 11.-14.9.2017. Tapahtuma on virallisesti osa NYCxDESIGN eli New Yorkin Design -viikkoja.

Weecos kokoaa vastuulliset, edistykselliset brändit saman katon alle. Tällä hetkellä Weecosista löytyy yli 170 brändiä ja yli 3700 tuotetta. Kiinnostus vastuullisesti tuotettuihin tuotteisiin näkyy selkeästi Weecosin liikevaihdossa, joka kasvoi viime vuonna 274 %.

Kauppapaikkana Weecos yhdistää suunnittelijat ja kuluttajat uudella tavalla. Jokainen merkki ylläpitää itsenäisesti omaa kauppaansa. Välissä ei ole varastoa tai muita ylimääräisiä käsiä, vaan osto Weecosista on osto suoraan brändiltä itseltään.

Weecosissa toimivat yritykset kertovat toiminnastaan, tuotantopaikoistaan ja tuotteistaan mahdollisimman läpinäkyvästi.