Kuluttajakaupan Experience Commerce -ohjelma alkaa Business Finlandissa

Kuluttajakaupasta halutaan tehdä vahva vientiala. Business Finlandin uusi nelivuotinen ohjelma tehostaa suoraan kuluttajille myyvien yritysten (direct to consumer, D2C) kansainvälistä kasvua. Luvassa on muun muassa koulutuspäiviä, vertaisoppimista ja tutustumismatkoja. Mukaan pääsee joustavasti, eikä ohjelmassa ole pääsymaksua.

Experience Commerce Finland -ohjelma auttaa yrityksiä hyödyntämään mahdollisuuksia, jotka syntyvät toisaalta kuluttajakäyttäytymisen ja arvojen muutoksesta, toisaalta älyteknologioiden tuomista keinoista tehostaa myyntiprosessia ja parantaa asiakaskokemusta.

Experience Commerce -ohjelmaa vetää verkkokaupan asiantuntija Leevi Parsama. Ohjelma tulee palvelemaan eri tilanteissa ja kasvun vaiheessa olevia yrityksiä. Ohjelma vauhdittaa yritysten konkreettisia kehittämistoimenpiteitä, joita Business Finlandin rahoitukset tukevat. Yritysten kehittämistoimenpiteet voivat olla sekä pieniä ja nopeaa vaikuttavuutta hakevia hankkeita että pitkäjänteisiä, tutkimusta hyödyntäviä ekosysteemihankkeita.

Vuoden 2023 loppuun kestävä ohjelma mahdollistaa yrityksille toimialat ylittävän yhteistyön, innovoinnin sekä rahoitusta kehittämisen tueksi. Business Finland rahoittaa tämän ohjelman innovaatiohankkeita yhteensä 40 miljoonalla eurolla.

Mukaan helposti ja joustavasti

Ohjelma on suunnattu kaikille yrityksille, joilla on kykyä, halua ja resursseja panostaa kansainväliseen kasvuun. Erillistä pääsymaksua ei ole. Ohjelman yksityiskohtainen sisältösuunnittelu on nyt alkanut. Osa ohjelman aktiviteeteista on avoimia kaikille, osa tulee olemaan maksullisia tai valikoiduille yritysryhmille räätälöityjä.

Ohjelman aktiviteeteista tiedotetaan tilattavassa Business Finlandin uutiskirjeessä. Ohjelman varsinainen lanseeraustilaisuus pidetään 20.11.

Lue lisää Business Finlandin sivuilta ja ota yhteyttä ohjelman vetäjiin!

Huomaa myös liiton oma digikaupan koulutussarja jäsenyrityksille

Suomen Tekstiili & Muoti ry järjestää jäsenyrityksilleen räätälöidyn digitaalisen kaupan koulutussarjan, jonka kouluttajana toimii myös Leevi Parsama. Koulutusmateriaali on laadittu tekstiili- ja muotialan näkökulma huomioiden ja se sisältää runsaasti alan case-esimerkkejä. Tutustu digitaalisen kaupan koulutussarjaan ja ilmoittaudu mukaan – maksuttomissa koulutuksissa on vielä muutamia paikkoja vapaana!