Kahdeksan suomalaismerkkiä miesten muodin tärkeimpään tapahtumaan Pitti Uomoon

Suomi on tammikuussa teemamaa Pitti Uomossa, joka on maailman tärkein miesten muotiviikko. Mukana yhteisosastolla on kahdeksan brändiä, minkä lisäksi kahdella merkillä on omat messuosastonsa.

Suomen teemamaaedustajat maailman merkittävimmälle miesten muotiviikolle Firenzen Pitti Uomoon tammikuussa 2018 on valittu. Suomalaisen miesten muodin parhaimmistoa esitellään kansainväliselle medialle ja sisäänostajille osana Guest Nation Finland -projektia.

Mukaan on valittu kahdeksan suomalaista brändiä: Ikla Wright x Turo, Maria Korkeila x R-Collection, Nomen Nescio, Rolf Ekroth, Mannisto, Formal Friday, Saint Vacant ja Vyner Articles.

Osa mallistoista on uutta yhteistyötä: Perinteikäs miesten pukija Turo tekee yhteistyötä Lontoossa vaikuttavan suunnittelija Ikla Wrightin kanssa. R-Collection puolestaan lähtee Pitti Uomoon yhteistyömallistolla kansainvälisesti menestyneen Maria Korkeilan kanssa.

Näiden kahdeksan brändin lisäksi Pittissä ovat mukana suomalaiset FRENN ja Makia, jotka ovat jo aikaisemminkin osallistuneet tapahtumaan omilla messuosastoillaan.

Guest Nation Finland on osa Pitti Uomon omaa ohjelmaa. Kahdesti vuodessa järjestettävään Pitti Uomoon valitaan joka sesonki teemamaa, jota Pitti Uomo nostaa esiin viestinnässään ja tapahtumassaan näyttävästi. Pitti Uomon edustajat ovat myös valinneet mukaan tulevat suomalaiset suunnittelijat ja brändit.

– Pitti Uomosta on tullut tärkeä paikka tavoittaa kansainvälistä mediaa ja sisäänostajia. Tapahtumaan kerääntyy myös suuri joukko muotialan vaikuttajia ja päättäjiä, kertoo projektia vetävän Juni Communicationsin toimitusjohtaja Miia Koski.

– Olemme todella innoissamme ”Guest Nation Finland” projektista tammikuun Pitti Uomossa, sanoo Lapo Cianchi, Fondazione Pitti Immagine Discovery:n pääsihteeri ja Pitti Immaginen viestintäjohtaja.

– Suomi on yksi kiinnostavimmista luovan alan keskittymistä tällä hetkellä, siksi halusimme nostaa Suomen teemamaaksi ja esitellä suomalaista osaamista kansainväliselle muotiyleisölle.

Pitti Uomo on valtavan suosittu, ja omaa paikkaa messuilla jonottaa yli 400 vaatemerkkiä. Guest Nation Finland -projekti tarjoaa suomalaisille merkeille näyttämön nousta kansainväliseen tietoisuuteen ja mahdollisuuden kehittää suomalaista miesten muotia.

Kuvassa: Maria Korkeila x R-Collection ja Ikla Wright x Turo
Kuvaaja: Chris Vidal Tenomaa
Stylisti: Tuomas Laitinen
Malli: Kerkko Sariola at Nisch Management