Maailma digitalisoituu – entä muoti?

Digital Fashion -seminaari pureutuu virtuaalisen tuotesuunnittelun, myynnin ja markkinoinnin nykytilaan. Lisäksi käsitellään digitaalisia keinoja luoda uutta, kuluttajaohjautuvaa tekstiilien ja vaatteiden paikallista valmistusta.

Article image

Digital Fashion -seminaari järjestetään 9.6.2016 klo 12.00-16.50 Musiikkitalossa, Harjoitussali Paavo/H1101, Mannerheimintie 13 A, Helsinki

Tampereen teknillinen yliopiston ja Suomen Tekstiili & Muoti ry:n järjestämässä seminaarissa esiintyy alan 3D-mallinnusta hyödyntäviä innovatiivisia yrityksiä, digitaalisten ratkaisujen palveluntarjoajia sekä alan tutkijoita. Edustettuina ovat Unmade, Bivolino, Alugroup, Lectra, Högskolan i Borås ja TTY.

Seminaari on Suomen Tekstiili & Muoti ry:n jäsenille ilmainen, muille osallistumismaksu on 75 euroa. Tilaisuuteen pyydetään rekisteröitymään ennakkoon tässä osoitteessa.

Tilaisuuden ohjelma

11:30 Registration
12:00 Welcome • Heikki Mattila, Tampere University of Technology (TUT)
12:10 Digital fashion – how and when? • Heikki Mattila, TUT
13:00 Unmaking an industry: how Unmade is rethinking  fashion design, manufacture and retail with a more digital  perspective • Ben Alun-Jones, UNMADE
13:40 Coffee
14:10 Consumer-oriented ICT solutions for creative SMEs providing art
in bespoke fashion • Michel Byvoet, Bivolino
14:50 Digital sales 3D configurator solutions • Enrique Montiel, AluGroup
15:30 Kinetic garment construction – design possibilities of a new paradigm  in garment construction • Rickard Lindqvist, Högskolan i Borås
16:10 Digitalizing the collection development process to  optimize costs & time to market • Thierry Moncoutie, LECTRA
16:50 End of the event