Marimekko lifestyle esittäytyy Pariisin muotiviikolla maaliskuussa

Toista kertaa Pariisin muotiviikolle osallistuva Marimekko esittelee tapahtumassa paitsi syksyn ja talven 2016 vaatemallistonsa myös laajemmin omintakeista designfilosofiaansa. Palais de Tokyossa 6.3. pidettävässä tilaisuudessa korostuu Marimekon tämän vuoden teema: mallistot on omistettu kaikille vahvoille naisille.

Article image

”Mallistomme on kunnianosoitus omaperäisyydelle ja vahvoille naisille. Marimekossa arvostamme persoonallisuutta ja aitoutta. Suunnittelemme tuotteita todellisten naisten jokapäiväiseen elämään ja kannustamme heitä pukeutumaan ja elämään elämäänsä haluamallaan tavalla. Mallistossa on yllättäviä kontrasteja, epäsymmetrisiä leikkauksia, uusia ideoita syys- ja talvipukeutumiseen, tunnusomaisia Marimekko-kuvioita ja mielenkiintoisia väriyhdistelmiä ”, Marimekon luova johtaja Anna Teurnell kertoo.

Pariisin-presentaatiossaan Marimekko kaataa muodin ja designin välisiä raja-aitoja tuomalla esittelytilaan elementtejä kodinmallistostaan. Siitä välittyy se ajaton Marimekko-estetiikka, joka syntyy näiden kahden alueen vuorovaikutuksesta. Marimekko, joka vuonna 1951 perustettiin tuomaan iloa ihmisten arkeen, on yksi ensimmäisistä aidoista lifestyle-brändeistä maailmassa.

Esiintymällä Pariisin muotiviikolla Marimekko pyrkii kasvattamaan kansainvälistä tunnettuuttaan muoti- ja designalan vaikuttajien keskuudessa sekä vahvistamaan verkkokauppaansa ja muuta jakeluaan Euroopassa.

”Mukanaolo Pariisin muotiviikolla tukee osaltaan merkittävästi kansainvälistymisstrategiaamme. Ensiesittäytymisemme viime lokakuussa oli menestys, ja meistä on nyt tärkeää jatkaa valitsemallamme tiellä ja viedä näkökulmamme muotiin ja muotoiluun myös tänä vuonna yhdelle maailman tärkeimmistä muotiviikoista”, Marimekon toimitusjohtaja Tiina Alahuhta-Kasko toteaa.

Lähde: Marimekko