Paola Suhonen päivitti Nanson klassikkokuosista uuden modernin version

Suomen tunnetuimpiin ja kansainvälisesti menestyneimpiin vaatesuunnittelijoihin lukeutuvan Paola Suhosen ja Nanson menestyksekäs yhteistyö on jatkunut 2000-luvun alkupuolelta lähtien. Kesäksi 2015 Suhonen on päivittänyt Nanson klassikoksi muodostuneesta Paulakukka-kuosista uuden modernin versio.

Paola Suhosen yhteistyö Nanson kanssa 2000-luvun alkupuolella aloitti uuden aikakauden Suomessa. Trikootuotteista tuli jälleen catwalkeillekin sopivia ja monet muutkin yritykset seurasivat Nanson esimerkkiä ryhtymällä ennakkoluulottomasti tekemään yhteistyötä nuorten suunnittelijoiden kanssa. Paola Suhonen sai vapaat kädet Nanso Lempivaate -malliston suunnitteluun ja yhteistyön tuloksena syntyneestä Paulakukka-mallistosta tuli menestys.

Uudessa Suvipaula-mallistossa Suhonen on yhdistänyt taitavasti klassikkokuosin designin, Nanson vahvuudet persoonallisten kuosien valmistajana sekä tuotteilleen tyypillisen naisellisen muotokielen. Uudessa kuosissa tuttu Paulakukka-kuvio toistuu erikokoisena ja erisävyisenä useassa kerroksessa muodostaen modernin graafisen pinnan, josta tuttu kuvio on kuitenkin edelleen tunnistettavissa. Suvipaula-mallisto sisältää valikoiman kesäisiä mekkoja, jotka kulkevat käyttäjänsä kanssa tämän tärkeissä hetkissä läpi Suomen suven. Malliston neljästä mekosta löytyy kaksi kesäistä värivaihtoehtoa, naisellinen marjapuuron punaisen ja pinkin sekä raikas vihreän ja turkoosin yhdistelmä.

Malliston tunnelman ja suunnittelijan ajatusmaailman käyttäjälle välittää Nanson ensimmäinen fashion film. Filmillä seurataan suomalaista tyttöä, joka nauttii vapaudesta ja arjen kauneudesta seikkailemalla yhden kesän ympäri Suomea. Yhdessä tytön kanssa hänen tärkeissä hetkissä läpi kesän kulkee tytön lempimekko. Muodin, tarinan ja ja musiikin yhdistävä filmin käsikirjoittajana, ohjaajana ja kuvaajana on toiminut suunnittelija Paola Suhonen.

Lisätietoja

Nanso Group Oy

Video: Nanso Group Oy

Vuonna 1921 perustettu Nanso Group Oy on suomalainen perheomistuksessa oleva yritys, joka tunnetaan yksilöllisestä designista ja näyttävistä kuoseista. Yhtiö valmistaa trikoo- ja alusvaatteita, sukkia ja sukkahousuja Suomen markkinoiden lisäksi mm. Pohjoismaiden, Keski-Euroopan ja Venäjän vientiin. Konsernin vahvat brändit Nanso, Finnwear, Black Horse, Vogue, Norlyn ja Amar ovat tunnettuja niin kotimaassa kuin ulkomailla. Nanso Group työllistää globaalisti yhteensä 503 henkilöä. Nanso Groupilla on toimipisteet Nokialla, Hämeenlinnassa ja Torniossa sekä 15 myymälää eri puolilla maata ja oma verkkokauppa Nansoshop.com. Virossa toimivat tytäryhtiö- ja osakkuusyritys, Venäjällä tytäryhtiö sekä Saksassa ja Ruotsissa myyntikonttorit. Vuonna 2013 yhtiön liikevaihto oli noin 55,4 miljoonaa euroa.