Pop up -muotinäytökset ja ennakkomyyntipalvelu: yrityksillä mahdollisuus pilotoida uutta toimintamallia Helsinki Design Weekilla

Helsinki Design Week tarjoaa suomalaisille vaatealan yrityksille mahdollisuuden kokeilla uutta toimintamallia.

Syyskuun tapahtumaviikolla  järjestettävissä pop up -muotinäytöksissä testataan ennakkovarauspalvelua seuraavan sesongin mallistoon. Sen avulla yritykset voivat pilotoida liiketoimintamallia, joka säästää resursseja, auttaa arvioimaan seuraavan malliston tuotteiden kysyntää sekä parantaa kannattavuutta ja asiakaspalvelua.

Kiertotalous- ja ympäristönäkökohtien lisäksi etsitään vastauksia seuraaviin kysymyksiin:

  • Kuinka paljon asiakkaita pystyisimme uuden palvelukonseptin avulla ohjaamaan omiin ja jälleenmyyjien myymälöihin?
  • Mitä tapahtuisi mallistokohtaiselle kannattavuudelle, jos pystyisimme myymään enemmän täysihintaisia tuotteita sesongin alussa?
  • Mitkä asiat muodostuivat käytännön tasolla haasteiksi, jotka olisi ratkaistava ennen kuin palvelu voitaisiin ottaa laajamittaisemmin käyttöön?

Jos yrityksesi on kiinnostunut, ota suoraan yhteyttä Krista Paloheimoon, joka järjestää tapahtumaa Helsinki Design Weekille: krista@handpickedcherries.com, +358 40 839 0042.

Lisätietoja:

AIKA: Helsinki Design Week 5.–15.9.2019, muotinäytökset 10.–14.9.2019

PAIKKA: Design viikkojen päätapahtumapaikka osoitteessa Erottaja 2, varsinaisen näyttelypaikan viereisen jugend-linnan tyhjät salit sekä mahdolliset sateliittinäytökset Helsingin keskustassa.

POP-UP MUOTINÄYTÖKSET: Intiimi salonkinäytös tai näyttävä muotinäytös tunnelmallisissa tiloissa, joissa vaatteet pääsevät kauniisti esille.

ESITELTÄVÄ MALLISTO: kevät/kesä 2020.

VIDEOINTI: Kukin näytös videoidaan ja julkaistaan Helsinki Design Weekin ja brändin (ja mahdollisten kumppanibrändien sivustoilla). Näin tavoitetaan merkittävästi suurempi yleisö kuin mitä paikalle mahtuu.

VARAUSPALVELU: Helsinki Design Weekin lippukaupan toteuttanut Handpicked Cherries kokoaa kussakin näytöksessä nähdyt vaatteet, kengät ja laukut brändikohtaisiksi katalogeiksi, joista käyttäjän on helppo varata tuotteita sovitukseen. Kaikissa tapauksissa käyttäjältä peritään alustalla pieni varaus-/sovitusmaksu, jonka avulla estetään myöhempi no-show. Tuotteet toimitetaan noudettavaksi omista tai jälleenmyyjien myymälöistä sesongin alkaessa. Varausmaksu hyvitetään ostosten yhteydessä tai lahjakorttina myöhempiin ostoksiin.

PILOTIN TAVOITE: Pilotti tarjoaa mahdollisuuden kanta-asiakkaiden palvelemiseen uudella tavalla ja testaa heidän valmiuttaan digitaalisten palveluiden käyttöönottoon. Tavoitteena on kehittää ympäristön kannalta kestävä liiketoimintamalli, joka ratkaisisi win-win-win-hengessä valmistajan, jälleenmyyjän ja loppukuluttajan ongelmia.

Lue lisää Helsinki Design Weekin esitteestä (pdf)