Save the date: Markkinaselvitykset Aasian liiketoimintamahdollisuuksista julkaistaan 13.1.2016

Useat tekstiili- ja muotialan yritykset etsivät kasvua kansainvälistymisestä. Aasian markkinoiden koko, sikäläinen mieltymys suomalaiseen muotoiluun ja pitkään jatkunut talouden kasvu tekevät niistä houkuttelevia. Kiinan lisäksi Japani ja Etelä-Korea ovat potentiaalisia kohdemarkkinoita.

Article image

Aasiassa on nähtävissä trendejä, jotka luovat suomalaisille sisustus-, design- ja lifestyle-alan yrittäjille uusia liiketoimintamahdollisuuksia.

Japanissa panostukset matkailuun ja vuoden 2020 Tokion olympialaiset näkyvät tarpeena uudistaa ja rakentaa uusia hotelleja. Hotelleissa sisustus mielletään osaksi elämystä, joita asiakkaat arvostavat kasvavassa määrin. Myös Japanin muotimarkkinoilla on monia mahdollisuuksia suomalaisyrityksille niche-tuotteista aina isoihin tuotantomääriin. Koreassa puolestaan kasvua luovat enenevä määrä yhden hengen talouksia, miesten lisääntynyt kiinnostus lifestyle-tuotteisiin sekä edelleen jatkunut kuluttajien ostovoiman vahvistuminen.

”Aasian suurmarkkinat ovat hyvin kiinnostavia suomalaisyritysten kannalta. Niin Japanissa kuin Etelä-Koreassa arvostetaan suomalaista muotoilua. Jopa niin, että voidaan puhua suoranaisesta Suomi-boomista. Se mahdollisuus kannattaa nyt hyödyntää”, sanoo Suomen Tekstiili ja Muoti ry:n kansainvälistymisasiantuntija Anne Ruokamo.

Jos olet kiinnostunut Aasian tarjoamista liiketoimintamahdollisuuksista, merkitse kalenteriin 13.1.2016. Tule mukaan Suomen Tekstiili ja Muoti ry:n ja Finpron järjestämään Japanin, Korean ja Kiinan markkinaselvitysten julkaisutilaisuuteen, jossa on mahdollisuus tavata selvityksen tehneet konsultit! Lisätiedot tapahtumasta tulevat näille sivuille joulukuussa.

Voit jo nyt ilmoittautua tapahtuman postituslistalle.