TexHack: Agtuvi etsii uusia ideoita Kivat-verkkokauppaan

Kivat-lastenvaatteet ovat monille suomalaisille tuttuja jo vuosikymmenien takaa. Viime vuosina kaupan rakenteen muutokset ovat tehneet verkkokaupasta tärkeän väylän kuluttajien tavoittamiseen.  Tekstiili- ja muotialan hackathonista Agtuvi etsii uusia ideoita verkkokaupan kehittämiseen.

Mikä on hackathon?
Hackathon on it-maailmasta tuttu työskentelymalli. Tapahtumassa joukko start upeja, opiskelijoita ym. kerääntyy yhteen tilaan työstämään ratkaisuja annettuihin haasteisiin. Tavoitteena on, että tapahtuman aikana kehitetyistä ideoista syntyy aidosti hyödyllisiä ratkaisuja tai palveluita, joita on mahdollista testata ja jatkokehittää tapahtuman jälkeen.

Kivat-lastenvaatteista tunnettu Agtuvi asetti hackathoniin haasteen löytääkseen ideoita kuluttajakokemuksen kehittämiseen verkkokaupassaan.

– Vaikka brändi on tunnettu, niin meidän on tehtävä jatkuvasti työtä sen eteen, että kuluttaja muistaa meidät. Verkkokauppa on siihen erinomainen kanava, ja sen merkitys on kasvanut vuosi vuodelta, kertoo Agtuvin kehityspäällikkö Krista Puskala.

Yrityksessä uskotaan, että tulevaisuudessa kaupankäynti painottuu yhä enemmän verkkoon ja merkitys sen tarjoamasta asiakaskokemuksesta kasvaa. Hackathonin kautta Puskala toivoo yrityksen saavan uusia innovatiivisia ehdotuksia verkkokaupan hyödyntämiseen Kivat-brändin kansainvälisenä näyteikkunana.

– Kivat-tuotteet suunnitellaan ja valmistetaan Suomessa Agtuvin omalla tehtaalla. Oma tuotanto mahdollistaa tuotteiden kehittämisen yhdessä kuluttajien kanssa, kunhan siihen löytyy järkevä toteutustapa. Verkkokaupassa hyviä ratkaisuehdotuksia päästään nopeasti pilotoimaan, Puskala sanoo.

Tekstiili- ja muotialan uusi innovaatiotapahtuma TexHack järjestetään 6.-7.11.2017. Agtuvin haasteeseen Puskala toivoo erityisesti osallistujia, joilta löytyy markkinointi- tai ohjelmistokehityksen osaamista.  Hackathonin osallistujahaku on käynnissä torstaihin 12.10. saakka.

Lue lisää TexHack-tapahtumasta ja ilmoittaudu mukaan.