Tule mukaan Tekstiilin ja muodin päivään 1.4.2020

Tekstiilin ja muodin päivä on vuoden päätapahtuma, joka kokoaa yhteen alan yritykset, vaikuttajat, päättäjät ja median edustajat. Päivän keynote-puhujia ovat keksijä, yrittäjä ja säveltäjä Perttu Pölönen, tekoälyn kansanomaistaja Antti Merilehto AI Strategy Companylta ja toimitusjohtaja Tiina Alahuhta-Kasko Marimekolta.

Tekstiilin ja muodin päivä järjestetään nyt toista kertaa, ja sen teema on megatrendit ja tulevaisuus, digitalisaatio ja ilmastonmuutos.

Ohjelmassa on keynote-puheenvuoroja suomalaisilta vaikuttajilta ja kansainvälisiltä vierailta sekä alan toimijoille suunnattuja teemallisia ja käytännönläheisiä sessioita, joista saat työkaluja ja inspiraatiota oman työsi kehittämiseen.

Hanki lippusi jo nyt! Siirry tapahtumasivulle ja lippukauppaan!

Ohjelma: Tekstiilin ja muodin päivä, Scandic Park 1.4.2020

Rekisteröityminen ja aamukahvi

KLO 10 -12 KEYNOTE-sessio: Muutos, megatrendit ja tulevaisuus

Aamupäivä on täynnä inspiraatiota ja faktaa tekstiili- ja muotialan uudistumisesta, muutoksista, megatrendien vaikutuksesta ja tulevaisuudesta! Keynote-puhujamme katsovat laajasti koko alaa ja sen tulevaisuutta sekä herättelevät meitä tarttumaan kiinni alan muutostekijöihin ja megatrendien vaikutuksiin.

Perttu Pölönen valaa uskoa siihen, kuinka kaikki on mahdollista silloin kun mikään ei ole varmaa. Tulevaisuuden haasteet vaativat disruptiota – kehitystä joka mullistaa nykyisen. Hän pyrkii ennen kaikkea ravistamaan ennakkoluuloja ja herättämään ajatuksia teknologian tuomista muutoksista. Mitkä teknologiat mullistavat arkemme? Mitä disruptio tarkoittaa? Miltä eksponentiaalinen kasvu tuntuu? Mikä erottaa meidät koneista? Pölönen on energisoiva puhuja, joka auttaa kohtaamaan aikamme suuret sekä teknologiset että yhteiskunnalliset kysymykset. Tarvitsemme inhimillisen vallankumouksen!

 Tekoäly – matkaopas johtajalle (2018) kirjan kirjoittaja Antti Merilehto on tehnyt työuran digitaalisen liiketoiminnan parissa, muun muassa Googlen Euroopan pääkonttorilla. Ulkomailla vietettyjen vuosien aikana hän on ehtinyt kartuttaa näkemystään erilaisista markkinoista ja toimialoista sekä kokemusta niin b2b- kuin b2c-asiakkuuksista ja digitaalisen myynnin rakentamisesta.

Miten yritykset voivat datan avulla ymmärtää asiakkaitaan peremmin? Mikä data on olennaista ja mistä sitä kannattaa kerätä? Näihin ja muihin kysymyksiin vastaa Antin puheenvuoro. Mitään ei tarvitse osata tai tietää koneoppimisesta tai tekoälystä ennakkoon.

Tiina Alahuhta-Kasko aloitti designyhtiö Marimekko Oyj:n toimitusjohtajana huhtikuussa 2015. Ennen toimitusjohtajaksi siirtymistään Tiina toimi Marimekon operatiivisena johtajana elokuusta 2014 lähtien ja hoiti myös markkinointijohtajan tehtäviä vuodesta 2011. Tiinan ura yhtiössä alkoi noin 10 vuotta sitten kansainvälisen PR:n parissa. Tiina on valmistunut kauppatieteiden maisteriksi Helsingin kauppakorkeakoulusta, ja lisäksi hän on suorittanut kansainvälisen johtamisen CEMS-maisteritutkinnon Groupe HEC:ssa Pariisissa ja Helsingin kauppakorkeakoulussa. Mitä muotialan murros ja globaalit megatrendit tarkoittavat Marimekolle?

 

KLO 13-16.30 RINNAKKAISET TEEMASESSIOT (tarkempi aikataulu julkistetaan pian): Ilmastonmuutoksesta ja digitalisaatio

Iltapäivällä pääset kurkistamaan ilmastonmuutokseen ja digitalisaatioon käytännönläheisten puheenvuorojen kautta.

Lisää puhujajulkistuksia tulossa!

Klo 17-20 ILTATILAISUUS (sisältyy lipun hintaan)

Lue lisää tapahtumasta ja hanki lippu: www.tekstiilinjamuodinpaiva.fi

Media-akkreditoinnit: ota yhteyttä Mari Kamajaan.