Tule mukaan Tekstiilin ja muodin päivään 28.11.2018 Musiikkitalolle!

Tekstiilin ja muodin päivä on vuoden päätapahtuma, joka kokoaa yhteen alan yritykset, vaikuttajat, päättäjät ja median edustajat. Päivän keynote-puhujia ovat Sara Kappelmark McKinseyltä, Elina Björklund Reimalta ja Bruce Oreck, Yhdysvaltain entinen Suomen-suurlähettiläs.

Tekstiilin ja muodin päivä

28.11.2018 Musiikkitalolla Helsingissä

Lue lisää ja hanki lippu tapahtumaan

Tekstiilin ja muodin päivä järjestetään nyt ensimmäistä kertaa, ja sen teema on alan uudistuminen ja tulevaisuus.

Ohjelmassa on keynote-puheenvuoroja kansainvälisiltä vierailta ja suomalaisilta vaikuttajilta sekä alan toimijoille suunnattuja teemallisia ja käytännönläheisiä sessioita, joista saat työkaluja ja inspiraatiota oman työsi kehittämiseen.

Hanki lippusi jo nyt! Edulliset early bird -hinnat ovat voimassa kesäkuun loppuun saakka, ja lippuja on rajoitettu määrä. Siirry tapahtumasivulle ja lippukauppaan

Ohjelma

KLO 10 -12 KEYNOTE SESSION: RENEWING THE TEXTILE AND FASHION INDUSTRY

Aamupäivä on täynnä inspiraatiota ja faktaa tekstiili- ja muotialan uudistumisesta ja tulevaisuudesta! Keynote-puhujamme katsovat laajasti koko alaa ja sen tulevaisuutta sekä herättelevät meitä tarttumaan kiinni alan muutostekijöihin ja kasvun mahdollisuuksiin. (Tämä osuus on osittain englanniksi)

Sara Kappelmark McKinseyltä Tukholmasta tarjoaa meille ennakkokurkistuksen uusimpaan State of Fashion -tulevaisuuskatsaukseen. Hän luotaa väistämättömiä muutostrendejä, jotka koskettavat koko tekstiili- ja vaatealaa laajasti.

 

Elina Björklund, Reiman toimitusjohtaja, kertoo, miten yritys luotsataan maailman johtavaksi lasten ulkoiluvaatettajaksi. Viiden viime vuoden aikana Reima-brändin myynti on kaksinkertaistunut. Reippaan kasvun taustalla on vahva panostus digitalisaatioon ja huolellinen markkina-analytiikka.

 

Bruce Oreck, United States Ambassador to Finland (2009-2015), Executive in Residence at Aalto University, päättää keynote-session inspiroimalla meitä brändäyksen, kasvun ja viennin vauhdittamiseen sekä ravistelee ajattelemaan uudella tavalla.

 

KLO 13-16.30 RINNAKKAISET TEEMASESSIOT, á 1,5 h (tarkempi aikataulu julkistetaan syksyllä)

Tulevaisuus lavalla

Iltapäivän innovaatiopotpureissa pääset kurkistamaan tekstiili- ja muotialan kiinnostavimpiin teknologioihin ja tuoteuutuuksiin! Millaisia ovat tämän päivän ja huomisen älytekstiilit ja mihin materiaaleihin pukeudumme ensi vuosikymmenellä? Tule tutustumaan innovaatioihin, jotka avaavat uusia mahdollisuuksia tekstiili- ja muotialan yrityksille tulevina vuosina!

Pelimerkit uusiksi: miten pärjätä muuttuvien markkinapaikkojen maailmassa?

Markkinapaikoilla jaetaan pelimerkit uusiksi, kun verkkokauppa kasvaa entisestään ja alustatalous tuo uusia liiketoimintatapoja. Paneudumme verkkokauppojen ja markkinapaikkojen muutokseen sekä siihen, miten tekstiili- ja muotialan yritykset voivat menestyä tarttumalla digitaalisen kaupan trendeihin ja menestystekijöihin. Kuka hyötyy alustataloudesta ja ennustealgoritmeista? Mukana on kiinnostavia ja konkreettisia esimerkkejä maailmalta ja Suomesta. Puhujina mm. Timo Seppälä (Etla & Aalto-yliopisto) sekä Leevi Parsama (eCom Growth-kasvuohjelma).

Tähtäimessä kasvu: Konsepti ja brändi kuntoon, markkinointi keskiöön

Onnistunut konseptointi, vahva brändityö ja markkinointiosaaminen ovat välttämättömiä globaalissa kilpailussa. Kansainvälisen kaupan, konseptien ja brändien asiantuntijat kertovat konkreettisella tasolla, kuinka saada kasvu ja vienti vauhtiin ja jalkauttaa markkinointi koko organisaatioon. Puhujina Marina Vahtola (hallitusammattilainen), Mika Sutinen (hallitusammattilainen, Mustin ja Mirrin entinen toimitusjohtaja, vuoden markkinointinointijohtaja) sekä Mikko Koskinen (Brand Manager, Kyrö Distillery).

Toimintaympäristö muuttuu – muututko sinä?

Kiertotalous ja uudet kestävät ratkaisut puhututtavat kaikkia. Tässä sessiossa kuulet jo olemassa olevista ratkaisuista ja siitä, miten palveluista on luotu uutta liiketoimintaa. Konkreettiset yritysesimerkit tarjoavat ideoita siihen, miten tekstiili- ja muotialan toimijat pystyvät tarttumaan uusiin mahdollisuuksiin ja luomaan niistä bisnestä. Puhumassa mm. Rien Otto (DutchAwearness). (Sessio ainakin osittain englanniksi)

Hintakilpailusta vastuullisuudella kilpailuun

Pizzabisneksessä on vaikea kilpailla hinnalla – aivan kuten tekstiili- ja muotialallakin. Tommi Tervasen johtama Kotipizza otti laadun ja vastuullisuuden osaksi strategiaansa ja teki siitä yritykselle markkinointivaltin. Tämä on myös näkynyt reilusti viivan alla. Tervasen puheenvuoron jälkeen alan yritykset, kaupan edustajat ja kansalaisjärjestöt keskustelevat siitä, miten tekstiili- ja muotiala voisi soveltaa pizzamaailman oppeja.

Klo 17-20 ILTATILAISUUS (sisältyy lipun hintaan)

Lue lisää tapahtumasta ja hanki lippu: www.tekstiilinjamuodinpaiva.fi

Media-akkreditoinnit: ota yhteyttä Mari Kamajaan