Uusi verkosto herättelee yrityksiä brändäämään

Suomeen perustettiin Brändi & Tavaramerkki -verkosto, joka pyrkii havahduttamaan yrityksiä brändäämisen ja tavaramerkkien hyödyntämiseen.

– Brändit ja tavaramerkit ovat yritysten suurimpia kilpailuvaltteja, verkostoa käynnistämässä ollut EK:n IPR-asiantuntija Riikka Tähtivuori muistuttaa EK:n uutisessa.

Perustamistilaisuudessa tuotiin esiin, miten upeaa osaamista, tuotteita ja palveluja sekä designia Suomessa on mutta niitä ei vielä läheskään aina osata ”paketoida” ja brändätä oikein.

Brändityö ja tavaramerkkilainsäädäntö kulkevat käsi kädessä ja tukevat toisiaan. Ilman tavaramerkkejä ja muita aineettomia oikeuksia (IP-oikeuksia) brändiin investoidut varat valuvat hukkaan.

Verkoston tavoitteena on vaikuttaa siihen, että yritykset näkisivät tuotteiden ja palvelujen brändien suojaamisen ja markkinoinnin investointina.

Lue aiheesta lisää