Vaatevallankumous-viikkoa vietetään 22.-28.4.2019

Vaatevallankumous kannustaa tekstiili- ja muotialan yrityksiä läpinäkyvyyteen ja vastuullisuuteen. Suomalaisyritykset ovat osallistuneet aktiivisesti vuosittain järjestettävään kampanjaan.

Huhtikuun 24. päivä tulee kuluneeksi kuusi vuotta siitä, kun Rana Plaza -rakennus romahti Bangladeshissa. Vaatevallankumouskampanjaa vietetään vuosittain huhtikuun viimeisellä viikolla Rana Plazan muistoksi.

Vaatevallankumouksen tavoitteena on edistää tekstiili- ja muotialan vastuullisuutta ja läpinäkyvyyttä haastamalla kuluttajat kysymään muotibrändeiltä #whomademyclothes.

Suomalaisyritykset ovat olleet Vaatevallankumouksessa perinteisesti aktiivisia. Brändit ovat postanneet sosiaaliseen mediaan runsaasti #imadeyourclothes-kuvia ja kertoneet avoimesti tuotteidensa valmistuksesta.

Vaatevallankumous-viikon aikana järjestetään myös runsaasti erilaisia tapahtumia, joista löytyy lisätietoa kampanjan verkkosivuilta.

Suomen Tekstiili & Muoti ry osallistuu tänä vuonna kampanjaan järjestämällä perjantaina 26.4. tilaisuuden, jossa alan yritykset keskustelevat läpinäkyvyyteen liittyvistä haasteista ja mahdollisuuksista Vaatevallankumous-kampanjan vetäjien kanssa.