Yritys, tule mukaan: Vaikuttajamarkkinoinnin kampanja liiton ja jäsenyritysten yhteistyönä

Kampanjan tavoitteena on vaikuttaa mielikuvaan suomalaisesta tekstiili- ja muotialasta sekä nostaa suomalaisten brändien houkuttelevuutta alle 30-vuotiaiden keskuudessa. Kampanja tarjoaa yrityksille mahdollisuuden kokeilla blogiyhteistyötä helpolla konseptilla tai täydentää yrityksen jo olemassa olevaa vaikuttajayhteistyötä.

Blogikampanja toteutetaan yhteistyössä vaikuttajamarkkinoinnin suunnittelutoimisto Indieplacen kanssa. Kampanjaan valitaan yhteensä 9-10 bloggaria tai tubettajaa, jotka myös tekevät Instagram- ja Facebook-postauksia.

Vaikuttajat tekevät postauksia kahdella eri näkökulmalla:

  1. Kotimaisen brändin ja sen tuotteen esittely; tätä kautta alaan ja sen toimintaan tutustuminen laaja-alaisemmin.
  2. Alan työelämän mahdollisuuksiin ja koulutukseen tutustuminen esimerkiksi vierailemalla yrityksessä ja tutustumalla sen toimintaan.

Kampanja toteutetaan kaksivaiheisena niin, että loppuvuodesta 2018 teemana on pukeutuminen ja alkuvuodesta 2019 sisustustekstiilit. Jos kampanjakonsepti osoittautuu toimivaksi, sitä on mahdollista jatkaa eri teemoilla myöhemmin vuonna 2019.

Kampanjan konsepti on valittu kohderyhmän mukaan, sillä vaikuttajat tavoittavat erityisesti nuoret ikäryhmät ja tarjoavat lukijoilleen samaistuttavia tarinoita ja kokemuksia. Indieplacen tutkimuksen mukaan 89 prosenttia 15-25-vuotiaista suhtautuu kaupallisiin blogiyhteistöihin positiivisesti tai neutraalisti.

Miten mukaan?

Haku mukaan kampanjaan on avoin kaikille Suomen Tekstiili & Muoti ry:n jäsenyrityksille. Kampanjan kustannukset jakaantuvat 50/50, eli liitto maksaa postausten hinnasta puolet, ja näkyvyyttä saava jäsenyritys puolet.

Ilmoita yrityksesi kiinnostuksesta osallistua viimeistään torstaihin 31.10. mennessä. Kerro myös, kumpi näkökulma yritystäsi erityisesti kiinnostaa. Jos kiinnostuneita yrityksiä on enemmän kuin ensimmäiselle kierrokselle mahtuu, liitto ja Indieplace valitsevat mukaan tulevat yritykset yhteistyössä vaikuttajien kanssa.

Tarkemmat tiedot kampanjasta ja ilmoittautumiset mukaan Mari Kamajalle.