Tyhmä kysymys: Mitä hyötyä Pinterestistä on vaatefirmoille? (Vastaus: uskomattoman paljon)

Bypiasin perustaja Pia Erlund ei ymmärrä, miksi moni muotialan yritys unohtaa Pinterestin ja satsaa vain Instagramiin. Pinterest on ollut valtakunnallisella yrittäjäpalkinnolla palkitulle Erlundille avain kansainväliseen menestykseen.

Mitä hyötyä Pinterestistä on vaatefirmoille?

Pinterest on kuin B2B-katalogi, Bypiasin kansainvälisen näkyvyyden isoin ja tärkein sosiaalinen media. Siellä ovat kaikki luovan alan ihmiset: sisäänostajat, taiteilijat, instaajat, bloggaajat, agentit. Jos kuvia pinnataan ja jaetaan hemmetisti, se on parasta levikkiä, mitä kuville voi saada. 

Meidän kuvillamme on Pinterestissä 1,5–2 miljoonaa klikkausta kuukaudessa. 

Pinterestissä ei näe tarkkaa dataa ja analytiikkaa, mutta kun kysymme meihin päivittäin yhteyttä ottavilta uusilta jälleenmyyjiltä, agenteilta ja maahantuojilta, mitä kautta he ovat meihin ihastuneet, vastaus on yleensä Pinterest. 

 

Nyt meillä on yhdeksän miljoonan liikevaihto ja liikevoitto toista miljoonaa. Viennin osuus on nyt 30 prosenttia, ja tavoite on nostaa se 50 prosenttiin kahden seuraavan vuoden aikana.

En suoraan sanottuna ymmärrä, miksi Pinterestiä ei käytetä.”

Miten Pinterestistä saa eniten hyötyä irti?

”Pinterest ei ole helppo media, vaan se vaatii vuorovaikutusta, eikä sieltä voi lintsailla. Siellä pitää olla ainakin viitenä päivänä viikossa. Kuvien lataaminen ei riitä, pitää myös pinnailla muiden samanhenkisiä kuvia. 

Suomessa Pinterest-markkinoinnin osaajia ei ole paljon. Itse maksoin vuosia ulkomaiselle Pinterest-osaajalle tilimme rakentamisesta, nyt sitä on hoitanut pari vuotta suomalainen freelancer.

Some-tekemiselle pitää asettaa tavoitteet: paljonko pitää kasvaa, mitä haluaa saavuttaa. Me haluamme olla Pinterestissä suurin ja mahtavin, näyttävä ja viihdyttävä media.

Pinterestissä kuvien taso ja visuaalisuus on maailmalla huikeaa luokkaa. Kaikki lähtee brändin rakentamasta omintakeisesta visuaalisesta maailmasta, kuvista, joita ihmiset haluavat ihastella ja pinnailla. Jos kuviin ei ole panostettu, ei auta, vaikka istuisi kahdeksan tuntia päivässä somen ääressä linkkejä jakamassa.” 

Lue seuraavaksi

30.9.2024
,

Jätteestä kultaa – Infinited Fiber Company ja Untuvia haluavat materiaalivirrat kiertämään

7.7.2024
,

Urheilu on muodissa

28.5.2024

Suunnittelijasta brändiksi – moduulivaatteista tunnetulle Sofia Ilmoselle oma yritys on opettanut kärsivällisyyttä

Löydä ratkaisut

Pidä ajatuksesi ajan tasalla, tilaa Suomen Tekstiili & Muodin uutiskirje

Lähetämme sähköpostiisi Suomen Tekstiili & Muodin uutiskirjeen, josta voit lukea tuoreimmat Fab-artikkelit.

Siirry tilaamaan