Digihankkeen konsultointipilotit alkavat loppuvuodesta – pilottien opit myös muiden yritysten käyttöön

Osana Suomen Tekstiili & Muodin digitalisaatiohanketta toteutetaan kaksi yrityspilottia, joista toisessa konsultit auttavat yrityksiä valmistautumaan digitaalisen tuotepassin käyttöönottoon ja toisessa päivittämään tai laatimaan digitaalisuuteen liittyvän strategian, jolla vastata digitalisaation luomiin haasteisiin ja kääntämään ne kilpailueduksi.

Digitaaliseen tuotepassiin liittyvän konsultoinnin toteuttajiksi valikoitui Struggle Creative, KPMG sekä ryhmittymä, jonka muodostavat 1001Lakes, Adesso Finland ja Dataspace Europe. Yritykset tulevat konsultoimaan kymmentä hakuprosessin kautta valittua vaatealan yritystä auttaen heitä kartoittamaan datavirtojaan sekä luomaan suunnitelman digitaalisen tuotepassin käyttöönottoon vaadittavista toimenpiteistä. Jokaisen yrityksen konsultoinnista laaditaan muistio, jonka pohjalta toteutetaan alan yrityksiä digitaalisen tuotepassin käyttöönottoa tukeva käsikirja. 

Digitalisaatio kilpailueduksi 

Valitsimme digitaalisiin strategioihin liittyvään pilottiin toteuttajiksi Futuricen, Knowit Insightin ja designtoimisto Kuudes. Nämä konsulttiyritykset tulevat konsultoimaan kymmentä haulla valittua vaatealan yritystä auttaen heitä ottamaan digitaalisuus vahvemmin osaksi strategiaansa. Myös tästä konsultoinnista saatavia oppeja ja kokemuksia tullaan hyödyntämään muun muassa liiton palvelutarjontaa suunniteltaessa. 

Molempiin pilotteihin liittyvä konsultointi tulee alkamaan loppuvuoden aikana ja jatkumaan ensi keväälle. 

 

Suomen Tekstiili & Muoti ry:n digitalisaatiohanke on Euroopan Unionin rahoittama –  NextGenerationEU.    

Aleksandra Prami

Asiantuntija-projektipäällikkö, digitalisaatio, Digitaalinen murros muotialalla -hanke

+358 500 480 286
aleksandra.prami@stjm.fi

Ajankohtaista aiheesta

Miltä näyttäisi digitaalisen tuotepassin käyttöönotto? Kuulumisia DPP-konsultointipilotista

Mitä kuuluu yrityksien digistrategia-piloteille?

Uutishuone