Muotialan digitalisaatio -tutkimuksen toteuttajaksi valittu Solita Oy

Avasimme huhtikuussa kilpailutuksen, jossa etsittiin toteuttajaa tutkimukselle, jossa selvitetään digitalisaation vaikutuksia muotialaan lähitulevaisuudessa. Saimme useita tarjouksia, joiden joukosta valitsimme Solitan tutkimuksen toteuttajaksi.

Tutkimus on osa Suomen Tekstiili ja Muoti ry:n Digitaalinen murros muotialalla -hanketta. Analyysillä kartoitetaan digitalisaation nykytilaa Suomessa ja Euroopassa, esitellään tärkeimpiä globaaleja muotialaan vaikuttavia muutostekijöitä, uhkia ja mahdollisuuksia sekä tarjotaan muotialan yrityksille konkreettisia suosituksia, kuinka vastata digitalisaation luomiin haasteisiin ja mahdollisuuksiin tulevaisuudessa. 

Solita valittiin kumppaniksi tutkimuksen toteuttamiseen erityisesti heidän tiiminsä monipuolisen kokemuksen, aiheen tuntemuksen ja selkeän työsuunnitelman vuoksi. Tutkimuksen on tarkoitus valmistua lokakuussa ja se tullaan jakamaan koko toimialan käyttöön loppuvuodesta 2023. Löydöksiä hyödynnetään muotialan digitalisaatiohankkeessa muun muassa yrityspilottien ja koulutusten järjestämisen tukena. 

Suomen Tekstiili & Muoti ryn digitalisaatiohanke on Euroopan Unionin rahoittama –  NextGenerationEU.   

Aleksandra Prami

Asiantuntija-projektipäällikkö, digitalisaatio, Digitaalinen murros muotialalla -hanke

+358 500 480 286
aleksandra.prami@stjm.fi

Ajankohtaista aiheesta

STJM:n lausunto: Vaikuttajamarkkinoinnin linjauksessa vielä täsmennettävää

Tuore raportti: Dataekosysteemin rakentuminen voi tuoda lisäarvoa digitaaliselle tuotepassille ja sitä kautta yrityksille

Uutishuone