Valokeilassa kotimaiset vaatebrändit

STJM:n Vaatebrändit valokeilassa -somekampanja käynnistyy 27.11.2023. Kampanjalla haluamme nostaa valokeilaan kotimaisia vaatebrändejä ja niiden taustalla toimivia yrityksiä, joista jokaisesta me liitossa olemme erittäin ylpeitä.

Viimeisimpien Tilastokeskuksen tunnuslukujen valossa suomalaiset ostavat vaatteita kotimaisilta brändeiltä 13–14 %:n verran kokonaisostoista. Onkin hyvä pohtia, miten kotimaisten vaatebrändien tunnettuutta voitaisiin lisätä. Mitään yksittäistä taikatemppua tilanteen ratkaisemiseksi tuskin on, mutta useilla pienillä ja keskisuurilla toimenpiteillä voimme yhdessä vaikuttaa asiaan.

Ajassa, jossa hyperkulutus on sumentanut ihmisten mielet, monet suomalaiset yritykset toimivat sen terveenä vastavoimana. Suomalainen muotimaailma on kiehtova sekoitus perinteitä ja innovaatioita. Kotimaiset toimijat valmistavat tuotteensa intohimolla, panostavat laatuun ja pitkäikäisyyteen. Tätä kautta myös vaatteiden käyttäjille eli jokaiselle meille syntyy kestävä käyttösuhde vaatteisiin.

Jokainen suomalainen vaatebrändi on paitsi yritys myös kulttuurinen ja taloudellinen voimavara. Ostopäätöksemme vaikuttavat suoraan siihen, mitä brändejä tuemme ja millaisen tarinan luomme suomalaisesta muodista. Nyt on aika tehdä valinta: tuemmeko paikallista osaamista vai antaudummeko ulkomaiselle massatuotannolle?

Kampanjassa on mukana monipuolinen kattaus brändejä, joista nostamme päivittäin yhden brändin somekanaviemme valokeilaan.

Mihail Tchitcherin

Johtava asiantuntija, viestintä & yhteiskuntasuhteet

+358 40 515 1137
mihail.tchitcherin@stjm.fi

Ajankohtaista aiheesta

Jokaisen päivän pitäisi olla kiertotalouspäivä

Halpatuotantoa on syytä rajoittaa – se edistäisi kestävää kehitystä ja kilpailukykyä

Uutishuone