Ilman dataa ei ole liiketoimintaa – digitaalisen tuotepassin pilottihanke kiinnosti yleisöä

Digitaalista tuotepassia koskeva webinaari houkutteli linjoille lähes 150 osallistujaa, kun Sitra, Futurice, Halti ja STJM esittelivät tuotepassipilottinsa tuloksia.

Osana pilottihanketta tarkasteltiin, miten digitaalinen tuotepassi voi hyödyttää yhden suomalaisen tekstiilialan yrityksen, Haltin, toimintaa. Webinaarissa paneuduttiin siihen, miten yksittäinen toimija voi hyödyntää tuotepassia ja kehittää sitä omassa liiketoiminnassaan.

Tekstiilien digitaalinen tuotepassi on osa laajempaa EU:n visiota kestävistä ja kiertotalouteen perustuvista tekstiileistä. Pilottihanke pyrkii tarjoamaan konkreettisia esimerkkejä ja syötteitä kehittyvään sääntelyyn ja tuomaan esiin niitä haasteita, joita tekstiilialan yritykset saattavat kohdata digitaalisen tuotepassin käyttöönotossa. Tavoitteena on myös luoda ymmärrystä siitä, minkälaisia digitaalisia valmiuksia ja rahallisia panostuksia vaaditaan tuotepassin käyttöönotossa.

Webinaarin tallenne on katsottavissa alta.

Pilotin tulosaineisto on julkaistu – tutustu aineistoon.

Lue lisää STJM:n ja Teknologiateollisuuden digitaalisen tuotepassin kehityshankkeesta (2022) täältä.

Lue lisää Sitran rahoittamista digitaalisten tuotepassien hankkeista täältä.

Emilia Gädda

Johtava asiantuntija, vastuullisuus & kiertotalous

+358 41 545 8142
emilia.gadda@stjm.fi

Ajankohtaista aiheesta

Vaatevallankumousta vietetään kymmenettä kertaa

Muotibrändit ja kuluttajien luoma sisältö

Uutishuone