Verkkokaupan avulla Japanin markkinoille? Tutustu uuteen oppaaseen!

Business Finland, Business Sweden ja Tokion Nordic Innovation House julkaisivat pohjoismaisille yrityksille suunnatun maksuttoman oppaan verkkokaupasta väylänä Japanin markkinoille.

Vähittäiskaupan puolella vuosi 2021 oli Japanin markkinoilla vaikea, mutta verkkokauppa on kasvanut nopeasti. Ennen pandemian kiihdyttämää verkkokaupan kehitystä Japanin markkinoille pääsy ilman agenttia, jakelijaa tai maahantuojaa oli erittäin vaikeaa. Markkinoille meno on nykyään entistä helpompaa, ja EU:n ja Japanin välisen vapaakauppasopimuksen ansiosta tullimaksut ovat eurooppalaisista tekstiilituotteilta pääosin poistuneet.

Japanissa on edelleen vahva Suomi-buumi ja 125 miljoonaa asukasta – laadukkaille tuotteille löytyy siis jalansijaa, vaikka markkinat ovatkin erittäin kilpaillut ja japanilainen kuluttaja odottaa erityisen hyvää asiakaspalvelua ja japanilaiseen makuun ja elämäntapaan sopeutettuja tuotteita ja markkinointia. Kannustava esimerkki on oppaassakin esitelty Lapuan Kankurit, joka on toiminut Japanin markkinoilla vuodesta 2008 lähtien. Oppaassa on myös vinkkejä erityisesti pohjoismaiseen tarjontaan keskittyneistä verkkokaupoista.

Lue lisää maksuttomasta oppaasta ja muista myös, että Business Finlandin Japanin toimisto tarjoaa neuvontapalveluja sekä tukea paikallisten verkostojen ja konsulttien löytämisessä!

Japanese E-Commerce Retail Guidebook 2022 (.pdf)
Business Finland – Japani

Consumer And Lifestyle Shifts In Japan And South Korea During Covid 19 – What Should Every Consumer Business Know About The Change?

Japanissa menestyvät yritykset jakavat vinkkinsä (09/2019)

Big in Japan: Suomi-muodin ja -lifestylen buumi Japanissa jatkuu (09/2017)

Anne Ruokamo

Asiantuntija, kansainvälinen liiketoiminta ja rahoitus

+358 40 544 0886
anne.ruokamo@stjm.fi

Ajankohtaista aiheesta

Save The Date: Kasvua kansainvälisestä brändiliiketoiminnasta -valmennus tekstiili- ja muotialalle

Textile & Fashion Forum Helsinki juttusarja: Connected Retail suomalaisten vaatekauppojen kasvun vauhdittajana

Uutishuone