Alan avoimet työpaikat

Suomen Tekstiili & Muoti julkaisee tällä sivulla jäsenyritystensä avoimia työpaikkoja. Ilmoitukset ovat yritysten omia, ja kyselyt paikoista voi kohdistaa suoraan ilmoittavalle yritykselle. Hakuilmoituksen voi julkaista sivuillamme lähettämällä tiedot viestinta@stjm.fi. Muista liittää mukaan yhteystiedot ja ilmoituksen voimassaoloaika! Tietoja koostetaan myös verkosta.

Suomen Tekstiili & Muoti ry: Osa-aikainen tilastoasiantuntija

Etsimme perhevapaan sijaisuuteen osa-aikaista tilastoasiantuntijaa!

Tilastoasiantuntijan keskeisin tehtävä on monipuolinen tietotuotanto liiton nettisivuille sekä edunvalvonnan ja jäsenpalveluiden tarpeisiin. Teet tiivistä yhteistyötä liiton asiantuntijoiden kanssa ja pääset työskentelemään suomalaisten tekstiili- ja muotialan yritysten kanssa.

Konkreettiset työtehtävät

  • Tiedonkeruuta eri lähteistä. Tilastojen ohella työssä tarvitaan usein erilaisia artikkeleita tai raportteja. Tutuksi tulevia aineistoja löytyy esimerkiksi Tilastokeskukselta, Tullilta ja Eurostatilta. Joitakin tiedonkeruita teemme tai teetämme myös itse.
  • Erilaisten aineistojen analyysiä.
  • Uutisten ja tiedotteiden kirjoittamista & erilaisten selvitysten ja esitysten tekemistä.

Mitä toivomme sinulta

  • Olet luonteeltasi palveluhenkinen ja utelias. Opettelet mielelläsi uusia asioita.
  • Olet tottunut työskentelemään numeroiden parissa, ja todennäköisesti sinulla on ennestään erityinen suhde excelin kanssa. Plussaa on, jos sinulla on kokemusta Power BI:stä, mutta tämä ei ole välttämätöntä.
  • Tuotat sujuvasti erilaisia kirjallisia ja visuaalisia materiaaleja, kuten uutisia, selvityksiä ja esityksiä.
  • Olet teknisesti näppärä, jaksat myös teknisiä rutiineja ja yksityiskohtien työstämistä.

Työ on osa-aikainen, joten tämä sopii hyvin esimerkiksi opintojen loppuvaiheessa olevalle. Koulutustaustasi ei ole olennainen, vaan tärkeintä on hyvä asenne, kyky oppia uutta ja halu työskennellä suomalaisen tekstiili- ja muotialan menestyksen eteen.

Yhdentoista hengen työyhteisömme on positiivinen ja uutta kehittävä, ja tässä porukassa on mukavaa tehdä töitä! Olemme hyvin kehittämisorientoitunut organisaatio, ja todennäköisesti pääset vuoden aikana tekemään töitä, joita emme aavista vielä itsekään.

Työyhteisömme sijaitsee Helsingin Etelärannassa. Työsuhde on osa-aikainen ja määräaikainen, määräaikaisuuden perusteena perhevapaan sijaisuus. Työaika on 50 prosenttinen, noin 2-3 päivää viikossa. Työpäivistä voidaan sopia joustavasti, ja työtä voi tehdä osittain myös etänä. Toivomme, että voit aloittaa elokuun alkupuolella, viimeistään ma 17.8.2020. Työsuhde voidaan alustavasti solmia kesään 2021 asti.

Vapaamuotoiset hakemukset CV:n ja palkkatoiveen kera toimitusjohtaja Lasse Wendelinille viimeistään pe 10.7.2020. (lasse.wendelin@stjm.fi)

Duell Bike-Center: Vaatesuunnittelija

Haemme Duell Bike-Center Oy:n Vantaan toimipisteelle
HALVARSSONS ja LINDSTRANDS tuotekehitystiimiin

Vaatesuunnittelijaa

suunnittelemaan ja kehittämään moottoripyörä- ja moottorikelkkavaatteita.

Toivomme sinun olevan vahvalla can-do -asenteella varustettu vaatesuunnittelun ammattilainen. Olet kiinnostunut teknisistä tuotteista, materiaaleista ja ratkaisuista ja olet luonteeltasi utelias. Pidät itseäsi ajantasalla seuraamalla markkinoita ja trendejä sekä tiedät, missä sporttimuoti tällä hetkellä menee, ja sinulla on vahva näkemys mihin se on menossa.

Ensisijaisiin työtehtäviisi kuuluvat moottoripyörä-, moottorikelkkavaatteiden ja -hanskojen suunnittelu. Olet mukana suunnittelemasi tuotteiden osalta koko prosesissa ideasta aina valmiiseen tuotteeseen saakka yhdessä tuotepäällikön ja muiden tiimijäsenten kanssa. Hoidat sujuvasti itse osan kommunikoinnista suoraan toimittajien kanssa.

Me odotamme sinulta soveltuvaa koulutusta sekä muutaman vuoden työkokemusta. Osaat Adoben Illustrator ja Photoshop -ohjelmat sekä Microsoft Office -ohjelmat. Olet myös tarvittaessa valmis oppimaan muitakin ohjelmia. Puhut ja kirjoitat hyvää englantia sekä suomea tai ruotsia, muun kielitaidon katsomme eduksi. Tehtävässä menestyminen edellyttää lisäksi kykyä toimia ajoittain kiireisessä työympäristössä. Talossamme tarvitset sosiaalista, energistä, oma-aloitteista, asiakaslähtöistä, joustavaa ja ennen kaikkea positiivista asennetta työntekoon. Toimenkuvaan kuuluu myös matkustamista sekä Suomen ja Ruotsin toimipisteiden välillä että Eurooppaan ja mahdollisesti Aasiaan.

Tarjoamme sinulle kokoaikaisen ja vakituisen työsuhteen lisäksi laajat kansainväliset markkinat, nuorekkaan ja huumorintajuisen työyhteisön. Saat lisäksi monipuolisen sekä vaihtelevan työnkuvan ja hyvät henkilöstöedut. Toimipisteesi sijaitsee Vantaalla, lähellä lentokenttää.

Lähetä CV sekä vapaamuotoinen hakemuksesi palkkatoiveineen 26.7.2020 mennessä osoitteeseen duell.eu/jobs. Työtehtävä täytetään heti sopivan hakijan löytyessä.

Lisätietoja tehtävistä antaa Halvarssons ja Lindstrands tiimin Brand Manager Peter Storgård, puh 040 5683312 (ma-ti klo 11-12), peter.storgard(a)duell.eu

Hae työpaikkaa

Lennol: Vaiheompelija

Lennol Oy on 50-vuotias pohjalainen perheyritys. Valmistamme Jalasjärvellä n. 20 ammattilaisen voimin sisustustekstiilejä, huonekalupehmusteita ja valaisinten varjostimia.

Oletko tehokas ja ripeä ompelija, jolla on mielellään kokemusta teollisesta vaiheompelusta?

Aloitimme keväällä suojavaatteiden valmistuksen, ja haemme nyt Jalasjärvellä sijaitsevalle tehtaallemme useampaa ompelijaa määräaikaiseen työsuhteeseen.

Työ on 2-vuorotyötä, ja työaika on keskimäärin 37,5 tuntia viikossa.

Ota yhteyttä pikaisesti, työ alkaa mahdollisimman pian.

Lisätietoja: Pirjo Pystykoski-Sopanen, p.  0407701939 / pirjo.pystykoski-sopanen(a)lennol.fi

http://www.lennol.fi

Työpaikan osoite: Lähdetie 11, 61600 JALASJÄRVI
Työ alkaa mahdollisimman pian
Työaika: 2-vuorotyö, 7,5h
Työn kesto: 1 – 3 kk
Ilmoitus jätetty: 05.06.2020

Myssyfarmi: Myssy Growth Hacker / Digital Marketing Specialist

Myssy Growth Hacker / Digital Marketing Specialist

Myssyfarmi Oy

Myssytiimi hakee joukkoonsa digitaalisen markkinoinnin ja verkkokaupan moniosaajaa vastaamaan maksetun mainonnan tuloksellisuudesta ja kehittämisestä sekä verkkokaupan kansainvälisestä kasvusta.

Sinulla on jo kokemusta analytiikasta ja tuloksellisen digimainonnan tekemisestä eri kanavissa. Digimarkkinoinnin lainalaisuudet ovat sinulle peruskauraa ja haluat koko ajan kehittää itseäsi oppimalla uutta. Päätehtäväsi on kehittää verkkokaupan maksetun mainonnan tuloksellisuutta, optimoida asiakkaan ostopolkua ja hakea aktiivisesti uusia ratkaisuja tehokkaaseen markkinointiin. Vastaat myös digitaalisen markkinoinnin toteutuksesta (erityisesti uutiskirjeet, Facebook, Instagram) ja verkkosivuston kehittämisestä. Tässä sinulla on tukenasi menestystä rakentamassa koko Myssytiimin ja kumppanitoimistojen osaaminen luovassa sisällöntuotannossa ja laadukkaissa materiaaleissa.

Myssyfarmi on kovaa kansainvälistä kasvua hakeva designyritys, jolla on nimekkäitä jälleenmyyjiä 16 maassa. Verkkokaupan rooli tarinankerronnassa ja myynnissä kasvaa koko ajan. Kasvu edellyttää uteliasta ja rohkeaa asennetta, jatkuvaa proaktiivista kehittymistä omassa tekemisessä. Myssyfarmi on myös maatilalähtöinen designyritys, jonka arvoissa korostuu paikallisuus ja siitä ammentaminen. Meillä ei ole esikuvia valitsemallamme tiellä, mutta haluamme tarjota niitä muille. Haemme tähän uraauurtavaan tiimiin pitkäaikaista jäsentä, joka jakaa paitsi arvomme myös kunnianhimomme tason. Tässä tehdään suomalaista menestystarinaa.

Mitä haemme?

  • kokemusta ja näyttöjä tuloksellisesta mainonnasta (etenkin Fb, Google)
  • kokemusta verkkokaupasta, kansainvälisyys ehdoton plussa
  • analytiikan ja markkinoinnin automaatioiden osaamista
  • kaikki sekä tekniset että luovat taidot verkkokaupan kehittämisessä luetaan eduksi
  • oma-aloitteisuutta, ongelmanratkaisukykyä
  • mieletöntä draivia ja can do -asennetta

Tarjoamme:

  • vakituisen ja joustavan työpaikan kasvuyrityksestä
  • mahdollisuuden kehittää omaa työnkuvaa ja ammatillista osaamista
  • kovan tekemisen palon ja hyvän (?) huumorintajun omaavan tiimin
  • mahdollisuuden päästä mukaan raivaamaan tietä kohti kansainvälistä kärkeä
  • työpaikan keskellä kauneinta Pohjois-Pöytyää [pääkonttorin pihasta löytyy myös leikkikenttä, tenniskenttä (kukaan meistä ei osaa pelata) ja jalkapallokenttä sekä talvella luistelukaukalo]
  • hyvät etätyömahdollisuudet
  • työsuhde-etuna mahdollisuus rapsutella lampaita ja kahvitella mummojen kanssa.

Lisätietoja tehtävästä antaa: myyntipäällikkö Hanna Jauhiainen p. 044 031 7487 ti 2.6. Klo 14-17 / ke 3.6. Klo 8-10 / pe 5.6. Klo 10-12 / ma 8.6. klo 14-16 / to 11.6. Klo 16-17

Lähetä motivaatiokirje, CV ja palkkatoivomus osoitteeseen myssyfarmi(a)myssyfarmi.fi.

Paikka täytetään heti sopivan henkilön löydyttyä.

Hae työpaikkaa

Mölnlycke: Business / Financial Controller

We are looking for a Business / Financial Controller to join our finance team of Mikkeli factory. Your responsibilities will include both Management and Financial accounting related responsibilities. The responsibilities will be tailored based on the background of applicant. In your role you will be reporting to Financial Manager of Mikkeli factory. You will work in close collaboration with your Controller colleague and our local accountant specialists.

This is a great opportunity to join a global company that invests in the culture and their employees to enhance opportunities for growth.

Responsibilities

Your responsibilities will include budgeting, forecasting and product costing. You will participate on factory monthly closing activities and reporting to headquarters. You will also participate building business cases and financial calculations for investment requisitions. You will support decision making from financial perspective and perform various ad-hoc analyses. From financial accounting side you will secure legally correct (compliance of TAX, VAT, FAS) and timely closed books including statutory and group reporting. You will be part of building internal controls and policies as well as securing development and effectiveness of financial processes. Based on your background you will take responsibility to lead some of the mentioned responsibility areas and participate and assist on other areas.

Requirements

We expect you to have Master’s degree within Finance or Industrial Management with a minimum 5 years of Management and/or Financial accounting experience. Fluency in Finnish and English is required. You have strong IT skills especially on Microsoft Excel and Power BI. The experience from SAP is seen as a merit. You have good knowledge in Finnish accounting and tax law and principles. Understanding and experience of international accounting standards are seen as merit. As a person you are positive, energetic and analytic. You are willing to take responsibility and own the outcome. You are a good team player and willing to constantly develop yourself and ways of working. You remain effective under stress and hectic timetables. You are organized and detailed-oriented but also able to see the big picture. We will provide you with challenging constantly developing and interesting international working environment with great opportunity to develop yourself as a finance professional. You will be privileged to work in an experienced and committed team with a great atmosphere.

About Mölnlycke

Mölnlycke is a world-leading medical solutions company. We design and supply solutions to enhance performance at every point of care – from the hospital to the home proven it every day.

We specialise in:

• Wound management: including dressings with Safetac® such as Mepitel® and Mepilex®

• Preventing pressure ulcers: with Mepilex® Border used prophylactically and devices to help turn and re-position patients

• Surgical solutions: including Mölnlycke trays, HiBi® antiseptics and Biogel® surgical gloves

Mölnlycke was founded in 1849. Nowadays our solutions are available in around 100 countries; we’re the number one global provider of advanced wound care and single-use surgical products; and we’re Europe’s largest provider of customised trays. Our headquarters are in Gothenburg, Sweden and we have about 7,800 employees around the world.

Please don´t hesitate to send us your application as we will have an ongoing review of candidates. We look forward hearing from you. We will only contact selected candidates.

Hae työpaikkaa

R/H: Markkinointiassistentti

Markkinoinnin assistenttina R/H Studiolla pääset osaksi bränditiimiä, ja olet vastuussa R/H:n sosiaalisen median sekä muiden markkinoinnin alueiden sisällöstä ja koordinoinnista Suomessa ja muilla markkina-alueilla. Markkinoinnin assistenttina seuraat markkinoinnin vuosisuunnitelmaa, joka sisältää kampanjoita, yhteistöitä sekä kuukausittaisia mediaprojekteja.

R/H:n bränditiimi haluaa kokeilla uusia asioita koskien markkinointia ja viestintää. Markkinoinnin assistentilta odotammekin uusia ideoita, rohkeutta, itsenäistä ajattelua sekä ymmärrystä muotibisneksestä.

Tehtäviin kuuluu:

  • Digitaalisen ja sosiaalisen median strategian toteutus
  • Kaikkien verkkosisältöjen suunnittelu ja koordinointi yhteistyössä
  • Tiivis yhteistyö brändi- ja onlinetiimien kanssa
  • Sosiaalisen median kehityksen seuranta ja ennakointi, sekä analytiikan seuranta
  • Sisältöjen luominen alusta alkaen, sekä niiden julkaisu eri digitaalisilla alustoilla
  • Mallistojen julkaisujen sekä onlinekampanjoiden suunnittelu
  • Lehdistötapahtumien, sekä median ja vaikuttajien tuotelainojen koordinointi
  • Mallistojen kuvausten suunnittelun ja toteutuksen avustus
  • Kommunikointi mediaprojekteista yhdessä bränditiimin kanssa.

Toivomme, että sinulla on:

  • 2-3 vuoden kokemus markkinoinnin alalta
  • Ymmärrystä hakukoneoptimoinnista sekä -markkinoinnista
  • Tietämystä digitaalisen markkinoinnin perusteista, KPI:stä ja analytiikasta (GA) sekä sosiaalisen median analytiikan työkaluista ja kyvyistä
  • Erinomaiset kommunikaatiotaidot sekä kirjallisesti että suullisesti
  • Hyvät yhteistyötaidot.

Positio sijaitsee R/H:n toimistolla Helsingissä ja työt alkavat syksyllä 2020. Lähetä CV ja hakemus englanniksi osoitteeseen careers(a)rh-studio.fi.

https://rh-studio.fi/pages/careers

R/H: Wholesale Manager

Haemme innovatiivista ja myyntihenkistä henkilöä jälleenmyynnin liiketoiminnan hallintaan. Tavoitteena on kotimainen ja kansainvälinen kasvu myymällä mallistojamme potentiaalisille jälleenmyyjille ja näin hankkimalla uusia avainasiakkuuksia. Tehtävistä raportointi tapahtuu talousjohtajalle.

Tehtäviin kuuluu:

  • Kausittaiset tapaamiset R/H:n showroomilla ja onlinealustoilla
  • Tilausten vastaanotto ja tarkistus, tilausvahvistusten lähetys sekä loppuraportin laadinta sesongin lopussa
  • Jälleenmyyjien myymälöissä vierailu sekä niiden myynnin analysointi
  • Myyntistrategian luonti ja seuranta sekä kausittaisen budjetin laadinta
  • Potentiaalisten asiakkaiden kontaktointi sekä uusien avainasiakkuuksien hankinta
  • Yhteistyö valmistajien kanssa koskien tilauksia, tuotannon aikataulua sekä kuljetusta
  • Tiivis yhteistyö jälleenmyynnin, verkkokaupan sekä markkinoinnin tiimien kanssa tavoitteena myynnin sekä bränditietoisuuden kasvu
  • Tilaisuuksien, kuten pop-up kauppojen, messujen sekä näytösten suunnittelu ja ohjaus.

Toivomme, että sinulla on:

  • 2-3 vuoden kokemus muodin alalta, mieluiten samankaltaisesta ympäristöstä
  • Laaja osaaminen jälleenmyynnin liiketoiminnan tehtävistä
  • Oma-aloitteinen asenne ja hyvä paineensietokyky
  • Erinomaiset kommunikaatiotaidot sekä kirjallisesti että suullisesti
  • Hyvät neuvottelu- ja esiintymistaidot sekä paloa ja innostusta myyntityöhön.

Positio sijaitsee R/H:n toimistolla Helsingissä ja työt alkavat syksyllä 2020. Lähetä CV ja hakemus englanniksi osoitteeseen careers(a)rh-studio.fi.

https://rh-studio.fi/pages/careers