Alan avoimet työpaikat

Suomen Tekstiili & Muoti julkaisee tällä sivulla alan yrityksissä avoimina olevia työpaikkoja. Hakuilmoituksen voi julkaista sivuillamme lähettämällä tiedot viestinta@stjm.fi. Muista liittää mukaan yhteystiedot ja ilmoituksen voimassaoloaika! Tietoja koostetaan myös verkosta. Ilmoitukset ovat yritysten omia, ja kyselyt paikoista voi kohdistaa suoraan ilmoittavalle yritykselle.

Jokipiin Pellava: Kesätyöntekijöitä

Jokipiin Pellava valmistaa suomalaisia pellavatekstiilejä saunaan, kylpyhuoneeseen ja kodin sisustukseen sekä liikelahjoiksi.

Etsitään kahta kesätyöntekijää 

Tehtaanmyymälämme asiakaspalvelu- ja lähettämötehtäviin.

Olethan yli 18-vuotias, reipas, iloinen ja tunnollinen. Työt alkavat kesäkuussa ja päättyvät elokuussa. Huomioithan, että työvuoroja on myös lauantaisin.
Lähetä vapaamuotoinen hakemus sähköpostilla: paivi.pikkutupa@jokipiinpellava.fi.
Hakemukset tulee lähettää 29.2.2020 mennessä. Lisätietoja voi kysyä sähköpostitse tai soittamalla 050 365 4290/Päivi.

 

Finarte: Content Creator - Sisällöntuottaja

Content creator -sisällöntuottaja

Suhtaudutko intohimolla designiin, viestintään ja markkinointiin? Onko sinulla tarkka visuaalinen silmä ja uusia ideoita jaettavaksi asti? Pidätkö luovasta työskentelystä, mutta innostut myös tuloksellisesta myyntityöstä?

Saatat olla täydellinen osa tiimiimme! Lue lisää työnkuvasta alla.

Finarte on suomalaisten design-mattojen johtava yritys kolmenkymmenenviiden vuoden historialla. Jo toisessa polvessa toimivan perheyrityksemme tavoitteena on luoda kauniita, persoonallisia mattoja ja muita kodintekstiilejä, joissa yhdistyvät suomalainen suunnittelu, ekologisuus ja kestävät materiaalit sekä käsinkudottu perinteitä nykypäivään yhdistävä estetiikka.

Etsimme myyntihenkistä markkinointiviestinnän osaajaa tiimiimme!

Finarte on kasvava design-alan yritys, jonka arvoja ovat ilo, aitous ja välittäminen. Haluamme olla toimialamme suunnannäyttäjä niin mallistomme kuin vastuullisuutemme osalta. Etsimme nyt tiimiimme ihmistä, joka vie viestintämme uudelle tasolle!

Työtehtäviisi kuuluu ensisijaisesti laadukkaan sisällön tuottaminen eri kanaviin (sosiaalinen media, verkkosivut, esitteet, sidosryhmät). Lisäksi vastaat Helsingin Concept Storesta – sen esillepanoista, myynnistä sekä arjen pyörittämisestä. Avustat myös projektimyyntiasiakkuuksien hoitamisessa.

Olemme pieni ja rento viiden hengen organisaatio, jossa työparinasi on toisen sukupolven yrittäjä ja toimitusjohtaja. Työsi on pääosin itsenäistä, joten saat usein vapaasti suunnitella työtäsi ja toteuttaa sitä luovasti. Tämän takia suosimme helposi innostuvaa persoonaa, jolle itseohjautuvuus on mutkatonta. Suurin osa tiimistämme sijaitsee Kotkassa, mutta on tukenasi aina tarpeen tullen. Pääset hyvin merkittävään rooliin tiimissämme, ja saat kädenjälkesi näkyviin. Meillä saa olla luova!

Työ edellyttää visuaalista silmää, järjestelmällisyyttä ja tarkkuutta sekä kykyä tuottaa laadukasta ja kanavasensitiivistä tekstiä niin englanniksi kuin suomeksi. Toivomme hakijalla olevan kokemusta erityisesti sosiaalisen median menestyksekkäästä hallinnoimisesta, mahdollisesti myös digitaalisesta markkinoinnista ja brändin hallinnasta. Adobe ohjelmistojen (inDesign, Photoshop) ja WordPress osaaminen ovat myös lisävaltteja, sillä tulet käyttämään näitä ohjelmistoja työssäsi. Ylläolevat ovat kuitenkin opittavissa – tärkeintä on innostunut, luova ja proaktiivinen asenne!

Tarjoamme sinulle mielenkiintoisten tehtävien ja henkilöstöetujen lisäksi mahdollisuuden tehdä merkityksellistä työtä vastuullisessa perheyrityksessä, missä näet oman kädenjälkesi  – paikan, jossa pääset toteuttamaan ja kehittämään itseäsi ja koko toimialaa näköalapaikalta.

Etsimme ensisijaisesti osa-aikaista työntekijää, n. 25 tuntia viikossa Finarte Concept Store aukioloaikojen puitteissa (ke-pe 11-18). Toivomme hakijalta joustavuutta lauantaivuoroihin (2x/kk) 11-15. Mikäli sopiva tekijä löytyy, myös täyspäiväinen työ on mahdollinen. Laita siis rohkeasti viestiä ja jutellaan lisää!

Pääasiassa työpisteesi on Finarte Concept Store, mutta sisällöntuotantoa toteutat myös aukioloaikojen ulkopuolella etänä.

Laitathan hakemuksesi mahdollisimman pian, mutta 28.2.2020 mennessä. Käymme hakemuksia läpi tulojärjestyksessä ja  ilmoitamme hakijoille viimeistään 2.3. jatkosta. Haastattelut toteutetaan helmikuun viimeisellä ja maaliskuun ensimmäisellä viikolla. Toivomme hakijan aloittavan mahdollisimman pian, mieluiten 1.4. mennessä.

Lähetä CV ja vapaamuotoinen hakemus palkkatoiveineen osoitteeseen: larissa.immonen@finarte.fi

Vastaamme mielellään kysymyksiin paikasta – ota yhteyttä toimitusjohtaja Larissa Immoseen +358 40 7010 913 arkisin klo 9-11 välillä tai piipahda Uudenmaankadun Concept Storelle katsomaan tiloja ja juttelemaan nykyisen sisällöntuottajamme Sannan kanssa työnkuvasta.

www.finarte.fi

Puolustusvoimat: Vaatetuskorjaamon johtaja

Organisaation esittely

Puolustusvoimat on arvostettu, nykyaikainen valtion työnantaja, joka tarjoaa monipuolisia ja haasteellisia tehtäviä 12 000 työntekijälle eri puolilla Suomea. Tutkimusten mukaan henkilökunnan keskuudessa vallitsee hyvä me-henki, ja Puolustusvoimissa kehitetäänkin jatkuvasti kokonaisvaltaista työhyvinvointia sekä henkilöstön osaamista. Puolustusvoimat on savuton työpaikka.

2. Logistiikkarykmentti tukee Puolustusvoimien ja Rajavartiolaitoksen hallintoyksiköitä logistiikan ja huollon järjestelyissä kaikissa valmiustiloissa ja toimii tarvittaessa tukemisvastuullaan oleville joukoille ensimmäisenä yhteyspisteenä logistiikkajärjestelmään. Rykmentti varastoi hallinnassaan olevan sotavarustuksen, toteuttaa kunnossapitotehtäviä, tukee tarvittaessa joukkoja huollon järjestelyissä ja osallistuu kansainvälisten operaatioiden tarvitseman tuen järjestelyihin. Rykmentin erityispiirteinä ovat Merivoimien erikoismateriaaliin sekä Puolustusvoimien vaatetus-, kenttämajoitus-, kenttämuonitus- ja lääkintämateriaaliin liittyvät ylläpitotehtävät.

Tehtävän kuvaus

Haemme vaatetuskorjaamon johtajaa 2. Logistiikkarykmentin talousvarikolle Säkylään.

Vaatetuskorjaamon johtaja koordinoi ja johtaa Puolustusvoimien ja Rajavartiolaitoksen joukkojen vaatetus- ja kenttämateriaalin kunnossapitoa sekä vastaa Rikosseuraamuslaitoksen vankiloiden valtakunnallisesta vaatetushuollosta. Hän johtaa Puolustusvoimien vaatetuskorjaamon toimintaa ja vastaa sen tuloksesta, resurssien tehokkaasta käytöstä sekä prosessien ja toiminnan kehittämisestä. Hän laatii investointi- ja kehittämissuunnitelmat, valmistelee kone- ja laitehankinnat, osallistuu kilpailuttamiseen ja viranomaisyhteistyöhön sekä toimii ympäristövastaavana ja johtoryhmän puheenjohtajana.

Tehtävään sisältyy matkustamista kotimaassa noin 2 pv/kk.

Säädetyt kelpoisuusvaatimukset

Puolustusvoimien virkaan nimitettävältä vaaditaan, että hän on Suomen kansalainen ja täyttää yleiset kelpoisuusvaatimukset valtion virkaan. Sen lisäksi, mitä yleisestä kelpoisuudesta valtion virkaan muualla laissa säädetään, Puolustusvoimien virkaan nimitettävältä vaaditaan tehtävien edellyttämää luotettavuutta.

Hakijalta odotamme

Hakijalta odotamme tehtävään soveltuvaa korkeakoulututkintoa sekä usean vuoden työkokemusta esimiestehtävistä ja itsenäisestä johtamistyöstä, erityisesti vaatetus- tai pesula-alalla. Odotamme myös osaamista ja kokemusta tuotannon prosesseista.

Henkilökohtaisista ominaisuuksista arvostamme hyviä yhteistyö- ja vuorovaikutustaitoja, kykyä itsenäiseen työskentelyyn sekä määrätietoistä ja aktiivista työskentelyotetta. Arvostamme lisäksi positiivista ja innokasta asennetta tuloshakuiseen tuotannon kehittämiseen.

Luemme eduksi aiemman kokemuksen prosessien ja toimintamallien menestyksellisestä kehittämisestä. Luemme eduksi lisäksi kokemuksen sisäisestä ja/tai ulkoisesta tuloslaskennasta sekä aiemman kokemuksen ja menestymisen soveltuvissa Puolustusvoimien tehtävissä.

Työssä tarvittava kielitaito

Tehtävässä tarvitaan englannin kielen suullista ja kirjallista osaamista.

Tehtävän tiedot

Tehtävän kesto: Vakinainen

Työaika:   MuuESJA 13-14, johtava virkamies

Tehtävä alkaa:   1.6.2020tai sopimuksen mukaan.

Tehtävän hakemista koskevat tiedot

Hae viimeistään:   28.2.2020 16:15

ID:   27-130-2020

Sähköiset hakemukset:

Voit kuitenkin hakea tätä työpaikkaa myös toimittamalla hakemuksesi alla olevaan osoitteeseen. Sekä hakemuksessa että kirjekuoressa tulee mainita haettavan tehtävän ID. Hakemuksia ei palauteta.

Puolustusvoimien palvelukeskus
PL 77
80101 Joensuu

Palkkaukseen liittyvät tiedot

 Puolustusvoimissa on käytössä tehtävän vaativuuden arviointiin perustuva palkkausjärjestelmä, jonka lisäksi maksetaan työsuoritukseen perustuvaa henkilökohtaista palkanosaa. Tehtävän vaativuusluokka on koulutuksesta ja kokemuksesta riippuen ESJA 13 – 14. Aloituspalkka tehtävässä on 4 487,64 – 4 773,24 eur/kk.

Edut

Tarjoamme henkilöstöllemme monenlaisia palvelussuhde-etuja, mm.
– tutkitusti hyvän työilmapiirin
– mahdollisuuden täydennyskoulutukseen ja osaamisen kehittämiseen
– etenemismahdollisuuksia tehtävä- ja seuraajasuunnittelun avulla
– joustavia työaikamuotoja
– palvelussuhdeasuntoja
– liikuntamahdollisuuksia
– virkistysalueita vapaa-ajan käyttöön
– tuetun työpaikkaruokailun

Tehtävä

Ilmoitettujen työpaikkojen määrä:   1

Yhteystiedot

Lisätietoja tehtävästä

Markku HannusVaatetuskorjaamon johtaja0299 572 650
Everstiluutnantti Juha KarjalainenTalousvarikon päällikkö0299 572 600
Tiina HirvonenPuolustusvoimien rekrytointi0299 851 304

Toimipiste

2.Logistiikkarykmentti
Pesulantie
27800 Säkylä

Muut tehtävään liittyvät tiedot

Toivomme hakemuksia sähköisen rekrytointijärjestelmän kautta.

Hakijasta voidaan tämän suostumuksella tehdä turvallisuusselvitys (perusmuotoinen turvallisuusselvitys, turvallisuusselvityslaki 19 §).

Nimityspäätös edellyttää nimitettävän suostumusta huumausainetestaukseen (Valtion virkamieslaki 8 b §). Testaus suoritetaan työhöntulotarkastuksen yhteydessä koeaikana.

Kyseessä on Puolustusvoimien siviilivirka ESJA-arviointijärjestelmä virka.

Tehtävässä noudatetaan virkamieslain 10 §:n mukaista koeaikaa.

Balmuir: Graphic designer

We are looking for a

Graphic designer, Helsinki

Balmuir, founded in 2007, is a Finnish lifestyle brand offering fashion and home collections made of the finest natural materials. All Balmuir products are made by highly skilled partners, carefully chosen with an emphasis on premium quality and sustainability.

We are looking for a graphic designer to join our marketing and content creation team in our ambitious and hard-working environment in Punavuori, the hub of Helsinki Design District.

As a graphic designer you create marketing and brand materials for both printed and digital media such as brochures, lookbooks, ads, POS materials, banners etc. You will also participate in photo production and do lots of image editing. We are looking for an idea-rich, hands-on designer who has an eye for aesthetics and can quickly adapt to our brand style.

Balmuir BMuir

As a graphic designer it is important to have:

  • Excellent skills in Adobe CC-programs (Illustrator, InDesign, Photoshop)
  • Strong skills in different aspects of graphic design, such as typography and composition
  • Skills to produce material in different media platforms, both print and digital
  • Vision for content creation

What we expect from you:

  • At least 2-3 years of experience in similar assignments
  • Flexibility and a hard-working spirit
  • Passion for the field and an interest in keeping up to date with the industry
  • Teamwork skills and pressure endurance
  • Project management skills and precision
  • Fluent Finnish and English, other languages are a plus
  • Desire to be a part of building Balmuir’s brand story.

In our company it is important that you enjoy and thrive in a fast pace working environment and do not get startled by short deadlines or last minute changes. You produce high-quality content to facilitate excellent customer experiences and to maintain and develop the brand’s tone of voice. You have great teamwork skills and complete graphic design tasks in a target-minded manner to help the brand achieve its goals in marketing and communications.

We offer you a comfortable and inspiring working environment, an interesting position and responsibilities.

Interested? Email your application letter, portfolio and CV with your salary request titled ”Graphic designer” to us at careers@balmuir.com by March 1st 2020 at latest. Application materials can be in Finnish or in English. The recruitment is conducted on a rolling basis. The occupations will be fullfilled as soon as possible.

If you have any questions concerning the recruitment process or job description, email us at careers@balmuir.com

Balmuir webpages

Reima: Marketing Trainee

Reima is premium performance wear brand dedicated to active kids – promoting and enabling joy of movement to our global audience in over 70 countries. Reima is for those moments that make a difference. For all those exciting challenges outdoors, indoors and in between. Courage, excellence, integrity, collaboration and joy are the values driving almost 500 Reima employees’ behaviour. Read more about us on www.reima.com.

Be part of our successful development and growth story. As our operations are continuously growing and becoming more international, we are now looking for a

Marketing Trainee

to join our marketing team.

The main responsibilities for a Marketing Trainee is to work very closely with the whole marketing team and support in the execution of the defined brand strategy and plan. You will be an important part of the marketing team by assisting in execution of various marketing projects, campaigns, events and activities, such as internal sales meetings, PR-events, social media channels, influencer collaborations, fairs and other consumer activations.

To succeed in this role, we believe you need:

  • Enthusiasm and interest to learn global marketing operations
  • Willingness to learn, be pro-active and possess a hands-on attitude
  • Strong team player skills and be flexible to carry out different marketing tasks
  • Good IT-skills (e.g. MS Office)
  • Good English skills, both written and verbal

We offer you an interesting traineeship and a great opportunity to further grow your expertise, skills and responsibilities in marketing through this position.

The position will be located at our Vantaa office. We wish you to join our team as soon as possible and be ready to commit to the role for 4-5 months (until the end of June/July).

We will start going through applications as they come in and the position will be filled out as soon as we find the right candidate. Please, send your application including CV by 25 Feb 2020.

We are hoping to hear from you soon!

Apply through Reima’s website

Reima: Marketing Coordinator

Reima is premium performance wear brand dedicated to active kids – promoting and enabling joy of movement to our global audience in over 70 countries. Reima is for those moments that make a difference. For all those exciting challenges outdoors, indoors and in between. Courage, excellence, integrity, collaboration and joy are the values driving almost 500 Reima employees’ behavior. Read more about us on www.reima.com.

As our operations are continuously growing globally, we’re now looking for a

Marketing Coordinator

to join our team in Hamburg, Germany.

Your main area of responsibility will be to coordinate marketing activities, local events and fairs in Germany, Austria and Switzerland. You will work closely with PR agency, local media and influencers as well as SoMe channels.
Besides being a great team player with the needed skillset for professional and proactive way of working, we hope you already have experience in marketing and preferably also fashion / technical sportswear.

To succeed in this role, we believe you need

  • 2-3 years of experience in similar roles
  • Enthusiasm and professional experience in social media marketing
  • Educational background in Marketing
  • Fluent English and German, both verbal and written
  • Well up-to-date IT skills (e.g. MS Office) and ability to easily adapt new software

We offer you a great opportunity to further grow as a marketing professional together with our positive team Europe.

We wish you to join us in August. The first round of interviews will be done in video format during April and we will hire as soon as we find the right person.

Please send your CV and application with salary expectation latest 15 March 2020.

For further information, please call International Marketing Manager Europe, Päivi Koskela on Fri, Feb 14 at 10-11 (EET), Fri, Feb 28 at 12-13 (EET) or Wed, March 4 at 10-11 (EET), mobile: +358 40 553 0660.

Apply through Reima’s website

Vitrulan Composites Oy: Myyntisihteeri

Myyntisihteeri, Vitrulan Composites Oy, Mikkelin tehdas, Mikkeli

Kesätyö, myyntisihteeri

Etsimme kesätöihin Mikkelin tehtaalle myyntisihteeriä hoitamaan pääasiassa vientimyynnin sihteerin tehtäviä vuosilomien ajaksi. Myyntisihteeri vastaa tilaus-toimitusprosessien dokumenteista.

Keskeiset tehtävät ja vastuut

Vastaat tilaus-toimitusprosessien dokumenteista ja niiden oikeellisuudesta ja toimit ennen kaikkea aktiivisessa roolissa asiakassuhteen hallinnassa. Asiakaspalautteiden käsittely ja viestintä asiakkaan suuntaan käy sinulta vaivattomasti englanninkielellä. Pidät asiakkaisiin yhteyttä puhelimitse ja sähköpostilla. Hoidat asiakastietojen ja sopimusten ylläpidon tietojärjestelmässä ja laadit asiakkaalle lähetyskohtaiset sertifikaatit.

Odotamme sinulta
kaupallista koulutusta tai tutkintoa, tradenomi tai vastaava. Haluat olla asiakkaiden kanssa tekemisissä ja nautit asiakaspalvelutyöstä. Sinulla on vahva englanninkieli, hoidat asiakaspalvelun sujuvasti niin suullisesti kuin kirjallisestikin. Työyhteisössä toimit suomenkielellä. Olet positiivinen ja haluat oppia lisää kansainvälisestä kaupasta ja asiakaspalvelutyöstä teollisessa ympäristössä.

Tarjoamme sinulle
mahdollisuuden tutustua myyntisihteerin työhön sekä kansainväliseen kaupankäyntiin. Työskentelet mukavassa tiimissä ja saat hyvän opastuksen työhösi. Meidän kanssamme sinulla on mahdollisuus oppia uutta ja kehittää itseäsi ammatillisesti.

Vitrulan Composites Oy on lasikuitulujitteita valmistava yritys Mikkelissä. Olemme toimineet Mikkelissä vuodesta 1981 Ahlstrom-Munksjö Glassfibre Oy nimellä ja aloittaneet Vitrulan Composites Oy:nä 01.01.2020.

Palkkaus:STJM TES / TVL 6
Työkokemus:ei lainkaan – 1v
Työ alkaa:15.05.2020, tai sopimuksen mukaan
Työn kesto:1 – 3 kk, kolme kuukautta
Työaika:kokoaikatyö, 7,5 h/pv
Hakemus:Tämä kesätyö on haettavissa 29.2.2020 saakka.
Hakemuksesi ja ansioluettelosi voit lähettää henkilöstöpäällikkölle, Susanna.Kukkola@ahlstrom-munksjo.com määräpäivään mennessä.
Yhteystiedot:Henkilöstöpäällikkö Susanna Kukkola

Marimekko: Global Visual Merchandising Lead

Marimekko is a Finnish lifestyle design company renowned for its original prints and colours. The company’s product portfolio includes high-quality clothing, bags and accessories as well as home décor items ranging from textiles to tableware.

When Marimekko was founded in 1951, its unparalleled printed fabrics gave it a strong and unique identity. Marimekko products are sold in about 40 countries. In 2019, brand sales of the Marimekko products worldwide amounted to EUR 251 million and the net sales were EUR 125 million. Roughly 150 Marimekko stores serve customers around the globe. The key markets are Northern Europe, North America and the Asia-Pacific region. The Group employs about 450 people. The Marimekko share is quoted on Nasdaq Helsinki Ltd.

We are looking for an experienced and talented

Global Visual Merchandising Lead 

to join the Global Marketing team. This fulltime position is a maternity leave substitution lasting until late spring 2021. This position reports to the Director of Global Marketing situated in Helsinki, Finland yet can also be based in Stockholm, Sweden requiring then frequent travels to Helsinki.

In this role, you are responsible for leading the VM and store experience standards globally for Marimekko. By leading the work and your team you ensure a high-level execution of the brand visuality and retail experience in all Marimekko off-line channels. In strong collaboration with global functions such as Concept design, Marketing, Merchandising, Partner Sales and Wholesale you also contribute strongly in the execution of the customer omnichannel journey and you have an important part in creating the 360 campaigns that ensures the growth of our brand.

The main responsibilities will include:

  • Leading the work of the global VM and store experience team according to the company’s strategy and vision.
  • Together with the Global Retail Concept Manager being responsible for our brands global retail experience in our offline channels including own retail, partner market stores, wholesale pop up’s and shop-in-shops
  • Leading the seasonal VM planning work, including window and 360 campaign creation, in tight cooperation with the global Marketing team
  • By continuous support and feedback acting as Function Manager for local Area VM teams in order to help them implement the global campaigns, VM standards and guidelines locally
  • Owning the Global VM Management Structure and leading the implementation of the same in all markets including partner markets in tight cooperation with the Global Asia VM Manager
  • Lead the work and creation of global VM guidelines (basic, seasonal and monthly) and VM standards that support the whole business including retail, partner sales and wholesale
  • Responsible for setting annual VM budgets and owning the budget management of the same
  • Responsible for arranging VM trainings and workshops with area VM teams and other key functions

To succeed in this role:

  • You have a proven professional Visual Merchandiser experience, minimum 5 years
  • It is an advantage if you have previous experience working from a global VM position
  • You have experience from working with VM in a fashion-oriented brand (fashion, bags and accessories)
  • You have a proven leadership and VM management experience and comfortable in leading a team
  • You see the big picture and work with an international mindset
  • You have a good understanding of the global retail of today and actively seek new inspiration and ideas to incorporate in your teams work
  • You have a strong commercial sense and have the ability to drive sales with concrete targeted actions.
  • You are strong in creative ideas and have the ability to communicate these ideas, both verbally and visually, to others
  • It is natural for you to work cross functionally with other key stakeholders and you seek ways to improve common ways of working
  • You have a love for retail, fashion and interior design/décor
  • You have strong planning, organizing and prioritizing skills to manage high workload occasionally
  • You must have a proven experience in creating visual presentations and display mock up’s working with suitable tools (e.g. Photoshop, InDesign, keynote, power point)
  • You must have excellent communication skills in English – both written and verbal
  • You are flexible and able to travel

At Marimekko we encourage people to be themselves. We believe in fairness and doing things together, using common sense and finding joy in our work. If you connect with these values and have the right background, we might be able offer you a unique opportunity to work in an exciting, international environment.

If this opportunity sparks your interest, please send your application in English, including CV, cover letter and salary expectation by clicking the Apply button at the end of the ad on http://company.marimekko.com/careers no later than 4th of March, 2020.

With further questions regarding this position, please contact Hanna Kauste, Director of Global Marketing, by phone (+358 40 526 1263) on Friday 27th of February at noon (12:00-13:00 Swedish time).

Contact person

Hanna Kauste
Global Marketing Director
+358 40 526 1263

hanna.kauste@marimekko.com

Marimekko: Head of New Business Development

Marimekko is looking for a passionate, strategic-analytically geared and results oriented Head of New Business Development to join the company’s Business Development team.

Responsibilities and tasks

  • In the role, you are responsible for leading the conceptualization, piloting and implementation of new digital-enabled business models and services, for example in the areas of circular economy and personalization. This position offers you an opportunity to drive and track the progress of the company’s ambitious sustainability roadmap
  • Equally, you are in charge of identifying new geographical markets attractive to Marimekko, in particular in Asia, and crafting the related go-to market strategies including the operational models. You may also participate in other key development projects of the company
  • You report to Marimekko’s Business Development Director who is a member of the company’s Management Board, and work strongly together especially with the Chief Sales Officer, Chief Digital Officer and CEO of Marimekko. The position is principally based at Marimekko headquaters in Helsinki.

In order to succeed in the role, you

  • have at least 7 years of experience in management consulting focusing on omnichannel retail and retail business model transformation AND/OR in retail or digital commerce, where you have been in charge of leading initiatives on new business models, services and expansion in an international context. Experience in both in-house and consultancy positions is an advantage
  • are familiar with the omnichannel retail dynamics and operational models preferably from Asia (any Asia experience is a huge plus!)
  • are genuinely passionate about sustainability and understand in deep sustainability enhancing business models and services in the fashion and design industry context
  • are interested in the fashion and design industry. Experience in the industry is an advantage in this position
  • are a good mix of left and right brain – the role requires high caliber strategic-analytical skills paired with a creative approach that looks outside the box
  • have an entrepreneurial mindset and do not hesitate to put your hands in the sand, when needed
  • are first and foremost a team player. You have strong interpersonal and cross-cultural skills and natural ability to influence people positively and get everyone onboard
  • have strong business acumen and strive for results and winning together
  • have a Master’s in business/economics or equivalent degree
  • are fluent in English

The Head of New Business Development is a dream role for someone who beats for driving transformation and significant growth from new opportunities together with the diverse, passionate Marimekko team!

This role is all about creating real impact. Please send your CV and application letter in English with salary request no later than 01.03.2020 at www.mercuriurval.fi (reference FI-14971). For further information, please contact Mercuri Urval’s Consultant Tarja Oinonen, tel. +358 50 531 4864.

Suominen: BI Development Manager

Location: Helsinki, Finland

We are looking for a Business Intelligence Development Manager to develop Suominen reporting and information driven decision making. Purpose of the job is to develop the business analytics and reporting to support fast and transparent information gathering for fact based and informative reporting. BI Development Manager will be part of the ICT development team and report to VP, CIO.

The main responsibilities of BI Development Manager are:

  • Develop an understanding of Suominen internal (mainly SAP) transactional data and later enhance the data sources to include external data as well
  • Develop fit for purpose business reporting using Tableau tools based on SAP HANA BI
  • Perform ad-hoc analysis to find solutions to business inquiries
  • Perform regular data analysis monitoring to provide prescriptive recommendations

Qualifications and Competences:

  • Bachelor degree or higher in relevant subject
  • SAP ERP (ECC) and BI knowledge including data structures, modeling and ETL runs
  • Hands-on experience of Tableau reporting tool and its capabilities
  • Experience of successful conversion of business requirements to business analytics and reporting
  • Good interpersonal skills to work comfortably with business and technology oriented minds
  • Experience of applying external data sources and AI is a benefit
  • Fluency in English and Finnish to communicate with multiple levels of organization

Suominen offers:

The position is new in Suominen and is ideal for a professional who wants to operate in an international environment and is passionate about making difference. Moreover, Suominen offers support of professional team, possibilities for continuous development, competitive compensation and equal opportunities.

Got interested?  Send your application, CV and salary expectation by February 23rd, 2020 here. For further information you may contact Solution Manager Virpi Halonen, phone +358 50 5949 198 preferably February 10th 10-12 EET or February 17th 10-12 EET.

Suominen in brief

Suominen manufactures nonwovens as roll goods for wipes and other applications. Our vision is to be the frontrunner for nonwovens innovation and sustainability. The end products made of Suominen’s nonwovens, such as wet wipes, feminine care products and swabs, are present in people’s daily life worldwide. Suominen’s net sales in 2019 were EUR 411.4 million and we have nearly 700 professionals working in Europe and in the Americas. Suominen’s shares are listed on Nasdaq Helsinki.

Suominen: Sales Assistant

Location: Helsinki
Position: Sales Assistant 

Are you passionate about working within sales reporting and analysis? Are you effective, accurate and have attention to details? Do you have good communication skills and do you enjoy working within international team? Then you may be our new Sales Assistant.

Suominen manufactures nonwovens as roll goods for wipes as well as for medical and hygiene products. The end products made of Suominen’s nonwovens bring added value to the daily life of consumers worldwide. Suominen is the global market leader in nonwovens for wipes and employs nearly 700 people in Europe and in the Americas. Suominen’s net sales in 2019 amounted to EUR 411.4 million. Suominen’s shares are listed on Nasdaq Helsinki Stock Exchange.

We are now looking for a new Team Member to join our Europe Sales Team as Sales Assistant.

Your key tasks and responsibilities will include:

  • Sales support activities for European and north American Sales Teams
  • Assisting SVP Sales and Technology
  • CRM Key User for Europe Sales Team
  • Participation in CRM development projects
  • Monthly Global sales reporting (amongst others customer reports, quarterly offered price report, offer won/lost analyses, opportunity files, share of wallet etc.)
  • Data validation, correction and coordination activities with Sales Team and controlling function
  • Responsible for further in automating the sales reporting practices
  • Other ad-hoc reporting & analysis on demand, training and supporting Global Sales organization and Management
  • Assisting occasionally Suominen Communications Team and other stakeholders

To be successful in this role, we’d expect you to have:

  • Minimum Bachelor´s degree in relevant field
  • Minimum of 2 years of experience in B2B
  • Attention to detail and strong analytical skills
  • Strong interpersonal, influencing, communication and presentation skills
  • Excellent skills in English, other language skills are a benefit
  • Proficient in MS Excel and Power Point
  • Experience with SAP and Tableu is considered a benefit

The position will be based in our head office in Helsinki. You will report to SVP, Business Area Europe & Technology. We offer an interesting and role in a multicultural environment, support of motivated team and possibility to develop skills.

For more information, please contact Päivi Reiman Global HR Business Partner, phone +358 50 385 6547 on 12th February at 14-15 EET or on 20th February at 14-15 EET.

Please send your application, including your salary request and CV, by 23rd February through the application link.

 

Suominen: Communications trainee

Position: Communications Trainee

Location: Helsinki

Are you passionate about communications and sustainability? Are you effective, accurate and have attention to detail? Do you have good communication skills? Would you like to work in international organization? If yes, you might be our communications trainee.

Suominen manufactures nonwovens as roll goods for wipes as well as for medical and hygiene products. The end products made of Suominen’s nonwovens bring added value to the daily life of consumers worldwide. Suominen is the global market leader in nonwovens for wipes and employs nearly 700 people in Europe and in the Americas. Suominen’s net sales in 2019 amounted to EUR 411.4 million. Suominen’s shares are listed on Nasdaq Helsinki Stock Exchange.

We are looking for a communications trainee to join our Communications, IR and Sustainability team for a temporary (May 1 –August 31, 2020, or as agreed) trainee assignment. The position covers various communications and sustainability related tasks.

Your main responsibilities will be:

  • Multichannel content creation
  • Participating in intranet renewal project
  • Release distribution
  • Updating web-pages and social media channels
  • Background studies for sustainability purposes
  • Assisting in various communications and sustainability related tasks

What we expect from you:

  • Studies from relevant field (communications, business etc.)
  • Positive and can-do attitude
  • Willingness to take on different assignments with an open mind
  • Good writing skills, both in Finnish and English
  • Capacity to work independently and as part of a team
  • Good social skills

The position will be based in our head office in Helsinki. You will report to VP, Communications, IR and Sustainability. We offer an interesting role in a multicultural environment, support of motivated team and possibility to develop your skills.

For more information, please contact Päivi Reiman Global HR Business Partner, phone +358 50 385 6547 on February 24th 15-16 EET or February 26th 13-14 EET.

Please send your application and CV, by March 1st, 2020 through link

Vitrulan Composites Oy: Tuotekehitysharjoittelija

Tuotekehitysharjoittelija, Mikkeli

Haemme Mikkelin tehtaan tuotekehitystiimimme kesäksi harjoittelijaa.

Opiskelet DI- insinööriksi tai olet juuri valmistunut nuori.  Kiinnostuksesi kohteina voivat olla komposiitit, materiaalitekniikka, konetekniikka tai tekstiilitekniikka, kemian puolen tuntemuskaan ei ole haitaksi. Olet kiinnostunut toimimaan teollisuuden parissa ja haluat kokeilla kesän ajan millaista olisi työskennellä tuotekehityksen parissa myös tulevaisuudessa. Olet oma-aloitteinen, reipas etkä pelkää tarttua toimeen. Käytännön kokemus on plussaa. Osaat ajatella analyyttisesti ja kykenet tulkitsemaan esimerkiksi laboratoriotöiden tuloksia. Microsoft Office ohjelmat ovat sinulle tuttuja työkaluja entuudestaan ja hallitset ne suvereenisti.

Työskentelet tuotekehitystiimissä komposiittien maailmassa, päivääsi kuuluu laboratoriotöitä ja testisuunnittelua, teet analyyseja ja purat ne kirjalliseen muotoon, päivität työohjeita ja osallistut mahdollisesti koeajoihin tuotannossa.

Työ on pääosin toimistossa ja laboratoriossa, normaalina päivätyöaikana.

Kesätyö sijoittuu ajalle 1.6.-31.8.2020 tai sopimuksen mukaan.

Lisätietoja tehtävästä antaa teknisen asiakaspalvelun päällikkö sähköpostitse Petro.Huoponen@ahlstrom-munksjo.com.

Hae kesätöihin lähettämällä hakemus ja ansioluettelo osoitteeseen Susanna.Kukkola@vitrulan.com